2013. január 3., csütörtök

Cserna-Szabó András: Puszibolt


Mindenki csupa jót írt a könyvről.
Nagyon sokan ajánlották nekem.
A csoda tudja, hogy miért gondolták, hogy tetszeni fog nekem.
Mert ez bizony nem az én könyvem, nagyon nem.

Félrevezető a címe.
Én azt gondoltam, hogy egy kis elmélkedés lesz a boldogságról.
Apró szívet tépő, néhol vidám történetekkel tarkítva.
Egy kis szívmelengető könyv, ami ellát jó tanácsokkal vagy életképekkel.

Ehelyett kaptam egy abszurd paródiát.
Egy karikírozott társadalmat, fura fazonokkal és fura történetekkel, némi mondanivalót is.
Néhol gyomorforgatóba átcsapó történeteket, amiket nehezen emésztettem meg.
 Lehet, hogy rossz passzba olvastam, de nekem nem volt poénos, nem vettem a lapot.

Mindenki, a maga módján keresi a boldogságot, de túl szürreálisan , túl szenvedőn, a hosszabb utat választva.
Összefüggő történetek, de egyben végigolvasva, ahogy én tettem túl tömények.

Vagy egyszerűen nem tudom mi volt a hiba  a könyvvel, ha egyszer mindenkinek tetszett.
Lehet, velem van a gond?
Mondjuk sosem szerettem az angol humort, túl durvának és nyersnek éreztem.
Ez hasonló ahhoz.
Vagy talán a kortárs könyvek nem igazán fogyaszthatósága számomra?

Nagyon férfias könyv, hiszen férfi írta.
Ebből következik, hogy a perverzitási faktora számomra túl magas és a vérfolyás száma meghaladja a zombis és egyéb horror műfajú könyveket, amiket mostanában olvastam.
Rengeteg erotikus szó van benne, bár igazi erotikus helyzet nincs.

Nem azt mondom ,hogy rossz könyv. Sőt.
De nem az én könyvem.

 A könyvet köszönöm a Magvető kiadónak!


történet:10/5
helyszín:10/7
 szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/6
 érzelmek, romantika:10/7
 a könyv hangulata:10/6
 a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/8
 humor: 10/7
 a borító :10/8
fülszöveg:10/8

Magvető kiadó : http://kiadok.lira.hu/kiado/magveto/
saját, recenziós
262 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék