2013. január 22., kedd

Fan Wu : Február virágai



Nem tudom, hogy véletlen-e, de már megint bajom volt a könyvvel, és megint Ulpiusos. Remélem csak én fogom ki a nekem nem tetszőket sorban.

A könyv borítója olyan gyönyörűséges hogy az csak na!
Fogásra és látványra is.

De a belső értékeivel nem tudtam azonosulni.

Imádom a japán, kínai, koreai és hasonló emberekről írt könyveket.
Annyira jó elmerülni az ő különös világukba és látni, hogy mennyire máshogy élnek és gondolkoznak.
Ezért is vettem meg ezt a könyvet.
Vártam, hogy megint kapok egy szelet világot, ami más.
Kapok egy kis érdekességet, amit még nem tudok róluk.
Vagy csak ismerősként üdvözlöm a vallásuk, az ételük, a szokásuk vagy bármit.
Ehelyett ez a könyv nagyon keveset adott nekem.
Inkább arról szólt, hogy a fiatal lányok hogy akarják majmolni Amerikai társaikat.
Farmerben járnak, és fiúznak, cigiznek és topmodellek akarnak lenni. (tisztelet a kivételnek)

Érdekes karakterek, de nincsenek kibontva teljesen.
Itt is nagy hiányérzetem volt.

Sablonos volt, ahogy a rossz kislány próbálja a jó tanuló jó kislányt megváltoztatni és fordítva.

A történet vontatott és unalmas volt számomra.

Ami talán érdekes volt, hogy mennyire tudatlanok a szex terén ezek a tinik.
Amivel csak rosszat tesz nekik az iskola és a szüleik.
És hogy mennyire kevés emberi érzelmet, szeretetet kapnak, így egymás felé fordulnak.
Azt hiszek szerelem, holott csak erős kötődés.
Legalábbis szerintem inkább volt barátság, mint szerelem.

Amiért még tetszett esetleg, az a rengeteg könyves utalás.
El is határoztam, hogy amikre utal a könyv és még nem olvastam, valami úton, módon el fogom olvasni.
(A tigriskisasszony meg a férje, Vörös rózsa fehér rózsa, A vörös szoba álma, Ulysses,  Hosszú folyó, Közöny, Üvöltő szelek , Emily Dickinson )

Valamit még írni akartam róla, ami az elején megfogalmazódott bennem, de sajnos elfelejtettem
Mindig megfogadom, hogy jegyzetelek olvasás közben, de mindig elmarad.


történet:10/5
helyszín:10/6
létrehozott világ: 10/-
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/7
érzelmek, romantika:10/7
a könyv hangulata:10/6
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/7
a borító :10/9
fülszöveg:10/7

Ulpius kiadó
saját
294 oldal
Fordította: Zombory Klára

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék