2012. szeptember 2., vasárnap

Julius Verne:Némo kapitány


Julius Verne, azaz Verne Gyula

Én kis buta, azt hittem hogy magyar író.
Pedig nem.

Egy kedves molyos ismerősömtől kaptam kölcsön.
Köszönöm neki ezúton is.

Mindig érdekelt a víz alatti élet, így régóta áhítoztam erre a könyvre.
Viszont mgvenni nem szerettem volna.

Csalódás is volt, meg nem is.Nem igazán tudom eldönteni merre billenjen a mérleg nyelve igazán.

A történet remekül van megírva.
Szeretem a kalandokat, szeretem a fura figurákat benne.
A szereplők rettentően érdekesek és furcsák.
 Conseil különösen a szívembe lopta magát éleslátásával és hidegvérével.
Bár sokat nem tudunk meg róluk igazán.
Részletesebben is leírhatta volna az író őket, a gondolataikat, érzéseiket.
De ez még nem igazán hibája  a könyvnek...

Sok érdekes vízi élőlényt ismerünk meg és osztályozunk.
Viszont a sok állat és osztályozás elviszi a történet gyorsaságát, érdekességét.
Unalomba fullad. Megállítja a történet sodrását, lendületét.
Talán ezért nem tudják sokat átrágni magukat rajta.
Erőt kell venni magunkon vagy kihagyni azokat a részeket, ha zavarnak, mert ez mellett egy igazán meseszép és érdekes olvasmány.

Annyira körül néznék a víz alatt én is.Szelném a habokat a Nautilussal.

Hihetőnek tűnik a történet, az író annyira jól megírta, néhol korát felülmúlva(néhol pedig utólag kiderült, nagy tévedések árán).

történet::10/8
helyszín:10/10
 szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/7
érzelmek,romantika:10/7
a könyv hangulata:10/8
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/7
a borító :10/8

kölcsön könyv
472 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék