2013. május 4., szombat

Gombos Edina · Alberto Costafreda: A mi Kubánk, a mi konyhánk










Igyekszem mindenféle stílusban hozni nektek olvasnivalót.
Most egy igazán ritka gyöngyszemet hozok.





Imádok sütni-főzni, ám hamar megunom a mindennapi étkek sorát. 
Ilyenkor megpróbálok valami újdonságot összedobni, több-kevesebb sikerrel (kedves családom nem mindig vevő a szépnek nem, de többségében finomnak mondható ételekre) vagy előveszek egy különlegesebb szakácskönyvet.
Így esett a választásom erre a szakácskönyvre  Na meg az is befolyásolt, hogy szeretem a Kubai zenéket, táncokat. Így nem állhat messze az ő étkezési kultúrájuk hozzám, gondoltam én.
És tényleg így van.
Meglepődtem. Szép nagy és színes szakácskönyv.
Minden ételhez kapcsolódik egy ínycsiklandó kép is, amitől rögtön kedvet kapunk a főzéshez és rohanunk a konyhába. de egyenlőre ne tegyétek. Olvassátok végig a postomat előtte. 
Ezzel újat nem mondtam, mert ugye nagyjából minden szakácskönyv tartalmazza ezt és persze a recepteket.
Amiért mégis ajánlanám ezt a könyvet. Az a plusz, ami benne van.
Apró kis adalékanyagokat tudhatunk meg Kubáról. A családi életről, a vallásukról és arról, ahogyan élnek. Bevallom szimpatikusak az életszeretetükkel, a mosolyukkal.
A közszereplő házaspár is betekintést enged az életébe, kissé korlátozva ugyan. 
Amiért még különleges, az az, hogy az elején találunk egy útmutatót a legfontosabb alapanyagokhoz, ami elárulja, mire hatnak a növények, fűszerek. Milyen jótékony hatásaik vannak.

Meglepődtem, mert kevés, folton ismétlődő alapanyagból főznek. Ritka az  olyan alapanyag, ami kisvárosban nem szerezhető be. És ennek én  rettentően örültem.
Sok szakácskönyv ott bukik meg nálam, hogy vagy túl sok összetevőt kell megvennem, vagy be sem tudom őket szerezni egyáltalán.
Az ételeik nagyon hasonlítanak a nálunk mindennapos pörköltre vagy rakott krumplira. Csak kapnak némi különleges fűszerezést.
Van olyan recept, amit magam is ki akarok próbálni majd.
Ha sikerül, kiegészítem majd utólag ezt a postot a képpel és az élményeimmel is.
Így egyelőre nem tudom megmondani, mennyire pontosak az útmutatók.
Amit ne keressetek a könyvben, az a pontos mérték, hogy mennyit tegyetek bele. Ezt én szintén szerettem a könyvben, mert nem szeretek méricskélni, inkább érzéssel pakolom bele a hozzávalókat.
Aztán kalóriatáblázatot se keressetek, vagy hogy mennyi idő alatt készül el az étel. De nekem nem is hiányoztak, az igazat megvallva.
Ami még plusz e szakácskönyvben az az, hogy az eredeti Kubai nevüket is megtudjuk az ételeknek.
 Komplett ételsort is össze tudunk állítani belőle a levestől a desszertig. Kávé, koktél ötletek is helyet kaptak benne.
Ami borsos, az a könyv ára. De szerintem megéri.

Az én ételsorom így nézne ki:
Füstös csicseriborsóleves
Omlós malacsült mojo szószban
Citrusos tengeri halfilé pirított fokhagymapehellyel
Kubai töltött burgonyagombóc
Balzsamos-citrusos kevert saláta
Likőrös kenyérpuding
Ha egytálétel:
Húsos krmplipürédob

A fülszövege: 
A népszerű műsorvezető családja féltve őrzött, autentikus kubai receptjeit osztja meg az olvasókkal. Emellett személyes történetekkel, történeti és kulturális érdekességekkel, saját készítésű fotóival is színesíti a kiadványt, melyet férjével, a 2004-ben Kubában megismert Alberto Costafredával közösen állítottak össze. 
Ha valaki szereti az egyszerű, enyhén fűszeres és nagyon citrusos ételeket, amelyekben a hús, a rizs és a laktató zöldek játsszák a főszerepet, akkor a kubai konyhában kedvét leli majd! Benne leginkább a spanyol és az afrikai ízek keverednek, de az elkészítés módja sokszor nem áll távol a magyar konyha gyakorlatától sem. Alapanyagai a rizs, a bab, az édesburgonya, a citrusfélék, a főzőbanán és az avokádó, valamint a húsok közül a csirke és a sertés. Nemzeti italuk a messze földön híres kubai rum, mely számtalan koktélnak kihagyhatatlan összetevője. A kötet 36 leves- és főételreceptet, valamint 23 saláta-, desszert- és koktélreceptet tartalmaz.


Kedvcsináló képekben:






                                                         Tejfehér malangakrémleves








                                                    Kubai töltött burgonyagombóc







Likőrös kenyérpuding




                                                    Közös főzés a házaspárral


A könyvet köszönöm a Partvonal kiadónak!

Partvonal kiadó: http://partvonal.hu/
saját, recenziós
142 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék