2015. július 23., csütörtök

Dancival olvastuk

Egy új rovatot kezdek el, Dancival olvastuk címmel. Rendszeres lesz, de olvasási időben, nem kijelölt napokon. Én is és 3 éves lánykám is véleményezi a könyvet majd az ő egyszerű kis szavaival.
Lovász Andrea :Válogatós

                                                                Virágosat álmodtam 
                                                                       Ágh István
                                                                   Édesanyám,
                                                                   virágosat álmodtam,
                                                                   napraforgó
                                                                   virág voltam álmomban,
                                                                   édesanyám,
                                                                   te meg fényes nap voltál,
                                                                   napkeltétől
                                                                   napnyugtáig ragyogtál.



A könyv olvasásának története:
A könyvtárból hoztuk ki, mert Dancinak megtetszett a cica az elején. A legnagyobb részt egy hosszú autókázás közben olvastam neki, illetve húga is hallgatta(1 éves) és így kötöttem le figyelmük, ne unatkozzanak. Danci sokszor elkalandozott, ha unalmasabb volt egy vers vagy rímtelen, nehéz szövegű. De egy 3 évestől ez nem is meglepő. Némely verset mondta velem. Némelyiket elismételtette sokszor is.Vikinél eredményes altató volt a kocsi ringatásával egyetemben. Aztán este elalvás előtt is szemezgettem neki pár napig, míg el nem fogytak a lapok.
Danci véleménye: 
Nagyon klassz színes rajzok vannak benne. A versekben volt ami unalmas volt és volt, ami nagyon jó volt. Ismerős verset is találtunk. Anyu nem mindegyiket olvasta el. Jó vastag könyvecske, de hamar elfogyott, míg kocsikáztunk apuval.
Az én véleményem: 
Nagyon vegyes versek. A régi keveredik az újjal, a vidám a szomorúval, a rímes a rímtelennel és a jó a rosszal. 
Van rossz vers? Igen. 
Mikor butaságot állít vagy csúnyán beszélnek benne, rosszra csábít. Találtam a könyvben.  Bizony volt, amit cenzúráztam és kifelejtettem egy-egy szót. Maradni lennék? Meglehet! 
De nem ez volt a mérvadó szerencsére. Jobban tetszettek a rímes, régebbi kis versikék és bőven volt benne azért. Számomra sok ismert, elfeledett, régen hallott kis vers kapott helyet, aminek kifejezetten örültem. Felidéződtek bennem a gyermekkori ovis emlékek.
A rajzok színesek és elnagyoltak. Nekem nem jöttek be, de Dancinak igen és ez a fontos. Fura volt a tagolás és a versek elhelyezkedése, a versek elosztása. 

TAVASZI DAL
 
Egy, kettő, három, négy
kis őzike, hová mégy?
- Elég, hogyha tudom én:
tavasz elé futok én!
 
Egy, kettő, három, négy,
te kis nyuszi, hová mégy?
- Se erdőbe, se rétre :
a szép tavasz elébe!
 
Egy, kettő, három, négy,
te kis madár, vígan légy :
olyan szép dalt daloljál,
szebb legyen a tavasznál!
Fülszöveg:
Mit dudorásszon a kis óvodás öltözés vagy buszozás közben? Kellene egy igazán vicces állatos mondóka? Esetleg egy új kiszámolós versike? Mivel várjuk a Mikulást? Mivel köszöntsük az anyukákat? A kötetben mindez, és még sok más téma is megtalálható a magyar nyelvű gyerekköltészet legjavából: több mint 70 költő közel 300 verse.
A Válogatós költeményei az óvodai évkör jeles ünnepeihez és a gyerekek hétköznapi tevékenységeihez kapcsolódnak (család, foglalkozások, időjárás, játékok, napirend, fák, kert, fiúk-lányok, utazás, állatok stb.) – így az antológia kalendárium is. A néphagyományban megőrzött jeles napokhoz, a keresztény, a nemzeti és az újabb ünnepekhez is válogattunk verseket, így minden óvodai nap sokszínű nyelvi kalandjátékká változhat.
A művek szerzői: 
Ágh IstvánBalázs Imre JózsefBarak LászlóBartos ErikaBárdosi Németh JánosBella IstvánBertók LászlóBirtalan FerencCsanádi ImreCsík Mónika,Csoóri SándorDevecseri GáborEörsi IstvánFecske CsabaGaraczi LászlóGáti István,Gryllus VilmosGyárfás EndreGyurkovics TiborHárs ErnőHavasi AttilaJanicsák IstvánJász AttilaJózsef AttilaKántor PéterKányádi SándorKeresztesi JózsefKiss AnnaKiss Judit ÁgnesKiss OttóKollár ÁrpádKormos IstvánKovács András Ferenc,Kőrössi P. JózsefKrusovszky DénesKukorelly EndreLackfi JánosLászló Noémi,Markó BélaMiklya ZsoltMóra FerencMóricz ZsigmondMosonyi AlizNagy László,Nemes Nagy ÁgnesNyulász PéterOrbán OttóPáskándi GézaPetőcz AndrásPetőfi SándorRadnóti MiklósRanschburg JenőSchein GáborSzabó LőrincSzabó T. Anna,Szép ErnőSzepesi AttilaSzilágyi DomokosTamkó Sirató KárolyTandori DezsőTarbay EdeTóth ÁgnesTóth BálintTóth KrisztinaTurbuly LillaUtassy JózsefVarró Dániel,Végh GyörgyVeress MiklósVörös IstvánWeöres SándorZelk Zoltán

Cerkabella, Szentendre, 2014
344 oldal 
Illusztrálta: Kismarty-Lechner Zita

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék