2015. április 2., csütörtök

Molyok, bloggerek és az olvasás 2.

Következő molyocskám válaszait itt olvashatjátok.


Vascello
Mi az első olvasmány, ami megmaradt az emlékezetedben? 
Szabó Magda: Sziget-kék című könyve volt az első, amire emlékszem, ezt még negyedikesen olvastam, a kisgimnáziumi felvételire készülődve. Azóta is kellemes emlék az első olvasás-élményem.
Hogy fogalmaznád meg az olvasás szépségét, előnyét? Neked milyen pluszt ad? 
Számomra egy kiutat ad a való életből, egy kicsit másnak érezhetem magam. Nincs meg a mindennapi stressz, másért kell eközben aggódni.
Mennyit olvasol átlagosan egy nap, hónapban, évben? Mikor jut időd rá? 
Régebben volt egy olyan időszak, hogy naponta elolvastam egy könyvet. Mostanában lényegesen kevesebb időm van olvasni, van olyan nap amikor nem is jut rá időm, de havonta 1-2 könyvet azért ebben a rohanó világban is el tudok olvasni. Éves szinten körülbelül száz könyvet olvasok el.
Hol olvasol legszívesebben?És mely napszakban? 
Leginkább a kanapén szoktam olvasni és inkább esténként, tévézés helyett.
Az otthoni könyvespolcod hány kötetet számlál? 
Körülbelül 300 könyv van itthon.
Mennyi könyvet vásárolsz átlagosan egy évben? 
Durván 50 darab kerül újonnan hozzám évente, de sokat cserélek és rukkolázom is.
Ki a kedvenc íród, könyved?(több is lehet) 
Kedvenc íróm Jo Nesbo, a Harry Hole sorozatával, Diana Gabaldon (Outlander), valamint nagyon szeretem Kate Morton könyveit is, és még sorolhatnám, mert nagyon sok író/írónő könyveit imádom. Nagy kedvencem Ugron Zsolna és On Sai könyvei is.
Melyik könyv a legmeghatározóbb az életedben? 
Ez egy nehéz kérdés. Talán nincs is ilyen könyv, ami a kedvenc könyv fölött állna egy szinttel, de talán Diana Gabaldon magyarul eddig megjelent két könyve, ezek közül is a 2. könyv, a Szitakötő a borostyánban. Végigizgultam a könyvet és utána napokig nem bírtam nyugodni tőle.
– Mely stílus áll legközelebb és mely a legmesszebb? 
Szeretem a krimiket, a könnyedebb sci-fiket, sőt a romantikusokat is. Igazából azt nem tudom mondani, hogy valamelyik stílust egyáltalán nem szeretem, ugyanis minden stílusból megtalálom azt a könyvet, amit szívesen elolvasok, szeretek.
Olvasol e-bookot is szívesen? 
Volt már rá példa, hogy ebookban olvastam könyveket, de nem jellemző.
Könyvtárlátogató vagy? 
Egyáltalán nem és nem is tervezek beiratkozni mostanában.
Hogy találtál a molyra, mint közösség? Mióta vagy moly? Miért szeretsz a tagja lenni? 
Sajnos már nem emlékszem, hogy mi volt az első mozzanat a molyra találásomban, de idén leszek öt éve moly. Amit szeretek, hogy új embereket ismerhetek meg, tarthatom velük a kapcsolatot, akikkel könyvekről tudok beszélgetni, nyilván tudom tartani a könyvtáramat, új könyvek után tudok böngészni.
Olvasol blogokat?Kik a kedvenceid? Mi fog meg egy blogban? Mi az, amiért te visszajársz rendszeresen egy adott blogra? 
Inkább azt mondanám, hogy van pár blog, amiket időnként meglátogatok, de nem rendszeresen. Általában olyan bloggereket szoktam olvasni, akikkel jól-rosszul egyezik az ízlésünk, hasonlóan vélekedünk a dolgokról akár a könyveket, akár a tv-sorozatokat is nézzük. 
A könyvesblogok mellett, jó pár gasztro- vagy életmód blogot is rendszeresen olvasok, az életmódváltás miatt. 
Őket szoktam olvasni leginkább:
Üstökös gondolatai: http://ustokosgondolatok.blogspot.hu/


A molyos, blogos szerzők közül pedig mrsp-től kaptam választ a kérdéseimre.


Mi az első olvasmány, ami megmaradt az emlékezetedben? 
Az első ilyen E. L. James-től A szürke ötven árnyalata, mert ez az első könyv, amit önszántamból olvastam el, ráadásul angolul. :) 

Hogy fogalmaznád meg az olvasás szépségét, előnyét? Neked milyen pluszt ad? 
Nem is tudom elképzelni, milyen lenne most az életem, ha nem szeretek bele az olvasásba. Legjobban úgy tudnám leírni az érzést, amit az olvasás ad, mintha egy kád forró vízbe merülnénk el: betakar egy jóleső, melengető érzés, és egyszerűen csak nem akarjuk abbahagyni. 

Mennyit olvasol átlagosan egy nap, hónapban, évben? Mikor jut időd rá? 
Egy nap átlagosan 50 oldalt olvasok, de van olyan, hogy nem olvasok egyáltalán, és van olyan is, hogy 200 oldalt olvasok el. Így évente nagyjából 200 könyvet sikerül elolvasnom. Mivel még iskolába járok, elég sok időm van olvasni, főleg órákon és a buszon olvasok. 

Hol olvasol legszívesebben?És mely napszakban? 
Legjobban a buszon szeretek olvasni, nem tudom, miért. A napszak végül is mindegy, de késő délután szívesebben olvasok, mint délelőtt. 

Az otthoni könyvespolcod hány kötetet számlál? 
Megszámoltam: 277 :) 

Mennyi könyvet vásárolsz átlagosan egy évben? 
Nem nagyon szoktam vásárolni könyveket, hiszen rengeteg könyvet kapok kiadóktól és cserélgetni is szoktam, így maximum 20-25 könyvet veszek évente. 

Ki a kedvenc íród, könyved?(több is lehet) 
A kedvenc magyar íróm A. O. Esther, a külföldi pedig F. Scott Fitzgerald és Jodi Picoult. 

Melyik könyv a legmeghatározóbb az életedben? 
Jodi Picoulttól a Tizenkilenc perc. 

Mely stílus áll legközelebb és mely a legmesszebb? 
A keresztény irodalom és a történelmi regények. 

Olvasol e-bookot is szívesen? 
Nem igazán, mert nincs e-book olvasóm, telefonon pedig megterhelő a szemnek. 

Könyvtárlátogató vagy? 
Eddig az voltam, de mivel százával áll itthon az elolvasandó könyv, idén már nem újítottam meg a tagságomat. 

Hogy találtál a molyra, mint közösség? Mióta vagy moly? Miért szeretsz a tagja lenni? 
Amikor beiratkoztam a könyvtárba, elkezdtem egy hosszú listát írni, hogy miket akarok majd kikölcsönözni egyszer (amiket azóta sem kölcsönöztem ki…).
 Az újságban látott könyvek fülszövegére kerestem rá, és mindig a könyv molyos adatlapját hozta ki a Google. És egyszer csak felfedeztem, hogy lehet ide regisztrálni. Ez 2013-ban volt. Itt mindig értesülhetek az aktuális megjelenésekről, akciókról, hírekről, millió funkciója van, amiket nagyon jól lehet használni és szeretem vezetni, hogy miket olvastam eddig, amire ez az oldal tökéletes. 

Olvasol blogokat?Kik a kedvenceid? Mi fog meg egy blogban? Mi az, amiért te visszajársz rendszeresen egy adott blogra? 
Nem igazán olvasok blogokat, csak egyet szoktam: A Books, Biscuits and Tea blogot, de ezt sem rendszeresen. 

Mikor kezdtél el blogot írni és milyen késztetés alapján? 
2013-ban csatlakoztam a Könyvfalók bloghoz, ahol elkezdtem bontogatni a szárnyaimat mint könyves blogger, de ugyanúgy, ahogy az iskolai csoportfeladatoknál, itt sem tudtam teljesen kibontakozni, nekem saját térre van szükségem, amit az ízlésem szerint alakíthatok, nem szeretek kompromisszumokat kötni és másokhoz igazodni, ezért megnyitottam a saját blogomat (emellett a Könyvfalók társszerkesztője is maradtam). 
http://konyvfalok.blogspot.hu/

Minden olvasott könyvről írsz postot? 
Igyekszem. :) A recenziós könyvekről az elolvasás után 2-3 nappal írok, a többi olvasmányomról pedig változó: van olyan könyv, amit tavaly olvastam és még mindig nem írtam róla, egyszerűen nem megy. :) 

Mennyi ideig tart egy post megírása átlagosan? 
Körülbelül fél óra, de ennek a nagy része a képek és idézetek keresésével megy el. 

Ha negatív értékelést kell írnod, az könnyebben megy vagy nehezebben? Jobban átírod, húzod-halasztod vagy ugyan olyan, mint amúgy? 
Ha sima olvasmányról van szó, könnyebben írok negatív értékelést, mint pozitívat, a recenziókkal már más a helyzet: ezekről nem szeretek rosszat írni, ezért sokáig gondolkodom, hogy írjam meg a úgy a bejegyzést, hogy inkább a jó dolgokat emeljem ki benne. 

Vállalsz recenziós könyvet is? Szoktál kapni? Nehezebben írsz róla, mint egy sima saját polcosról? 
Igen, jelenleg 16 kiadóval és 12 szerzővel állok kapcsolatban, akiknek nagy részétől rendszeresen kapok recenziós könyveket (vagyis amint elolvasom az egyiket, kapom a másikat). Ezekről általában könnyebben írok, mert „muszáj”, vagyis nem húzom-halasztgatom, mint a saját olvasmányaimmal. Viszont ott van, hogy az ember meg akar felelni, a legjobbat akarja nyújtani a kiadónak/szerzőnek a „pénzéért”

Köszönöm mindkettőtöknek, hogy vállaltátok az interjút!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék