2012. február 20., hétfő

Gárdonyi Géza:A láthatatlan ember


Gárdonyi Géza:A láthatatlan ember

Igen,egy újabb Gárdonyi regény.
Kitűztem hogy sorra veszek pár neves írónkat és elolvasom a műveiket,ne csak a fantasy és romantika foglalja a helyet az oldalamon.

Azt kell hogy mondjam tetszett a könyv.Ezt a regényt nem olvastam még,de Gárdonyi írói tehetségét itt is megcsillogtatja.

Imádom a mondatait,a nézőpontját.
Legfőképpen a nyelvezete fogott meg.Szeretem ahogy Gárdonyi ír.Szeretem a hasonlatait, a táj leírásait,a megírt karaktereit.
Imádtam a történetet,ahogy megismerhetjük Zéta ,a görög majdnem rabszolga életét és bepillanthatunk a hunok és Attila király életébe.
Ahogy egy szerelmes ember a rózsaszín ködön át mindent elvisel.Ahogy egy másik szerelmes ember feláldozza magát.Ahogy egy nagy hadvezér vezeti és szereti népét.
A rengeteg különféle nemzet megismerését.
A furábbnál furább görög,hun neveket...
És még sorolhatnám.

Egy példázat is a könyv.
A barbároknak vélt hunok erkölcsi fölényét mutatja be az ismert ,magasztosságáról híres Római birodalommal szemben.Vajon melyikük az emberségesebb?Melyikük az erkölcsösebb?

Sikerült megint egy nagyon jót olvasnom.
Már csak azt sajnálom hogy nem tartott tovább a könyv.

A romantikus szál nem volt valami erős,nem is az fogott meg a könyvben.Sőt az olyan huszadrangú volt számomra.

A főszereplők nem valami erős karakterek,de szerethetőek,érdekesek.
Zéta nem lett kedvencem,mert buta volt okossága ellenére.Nem látott a szeménél tovább.
Emő olyan semmilyen volt.
Atilla alakja fogott meg a legjobban,bár sajnálatomra kevés részt kapott csak a könyvben lévén nem ő a főszereplőnk.

A harc leírása nagyon élethű volt,ott éreztem magam a forgatagban.Így nagyon megrázó is volt .
Kihagytam volna legszívesebben,de az is hozzá tartozik a műhöz.

A könyv befejezése irtó egyszerű,olvastam volna még tovább mi lett a szereplők sorsa.Gárdonyi nagyon nyitva hagyta azt a szálat hogy a képzeletünkben tovább szárnyalhasson.
Bár kicsit gyors és gyenge volt szerintem,valahogy máshogy képzeltem el,nem happy end ként!
Spoiler mentesen nem tudom kifejteni hogy miért,így inkább nem is teszem.


Ami nem fért a fejembe az az,hogy a cím hogy jön a történethez?Nekem inkább más beltartalmat sugallana.Lehetett volna valami hangzatosabb címet is választani neki.

Ráadásul akárhány kiadónál néztem,olyan semmitmondók a borítók.
Igenis nagyobb számban meg tudnák fogni az ifjú olvasókat valami tetszetősebb borítóval.

Tiger205 molytársam egyszerűen,de nagyszerűen fejezte ki a könyv lényegét

"Gárdonyi értetett a szívünk nyelvén!"

A történetről:
A tudós kelet-római Priszkosz rétor fiaként neveli fel Zétát, akit a rabszolgasorból emel ki, majd felszabadít. A fiú a császári követség tagjaként Atilla udvarába kerül, és beleszeret a hun Csáth leányába, Emőkébe. Zéta, hogy szerelméhez közel legyen, hűtlenné válik nevelőjéhez, és Csáth szolgálatába szegődik; újra rabszolgasorba kerül.
.Gárdonyi e nagy ívű, mozgalmas történeti regényében a hun-magyar rokonságot szándékszik bizonyítani, s a hunok romlatlanságát, becsületességét, szerénységét erkölcsi példaként állítja elénk.

Idézetek:
"Zéta, mi szomorúbb a halálnál?

Csak bámultam. Mit is szólhassak az ilyen kérdésre? Ő maga felelt. A fejét ingatva bámult maga elé:
– Az élet."

"Mi a rossz? A jónak az anyja. Minden, ami jó a világon, valami rosszból születik."

történet,a helyszín:10/10
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/7
érzelmek,romantika:10/6
a könyv hangulata:10/10
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/9
a borító :10/4

Akkord kiadó,Osiris kiadó,Képes kiadó
286 oldal
saját

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék