2012. február 1., szerda

Gárdonyi Géza :Ida regénye


Gárdonyi Géza :Ida regénye

Ez a könyv és én már régóta kerülgetjük egymást.
Valahogy az iskolába kimaradt a kötelező könyveim közül.De hogy miért,azt nem tudom.
Aztán valahogy a polcomra került,ismét titokzatos körülmények között,ki tudja hogyan.
Így idén egy kihívás keretein belül(Molyos feladat) elkezdtem olvasni és láss csudát ismerős volt az eleje már.
Hogy a szöszbe?Ahogy olvastam tovább és tovább egyre ismerősebb lett.
Egyszóval én ezt olvastam tavaly.Viszont sehol sem találom az olvasásom nyomát,se a molyon,se az olvasási listámon,se a blogomon.Az is eltűnt.
Aztán a könyvet tovább olvastam már csak ezért is.
A végén néztem hát a nagymamám könyve volt.Ahogy a napokban beszéltem vele,szóba hoztam.
Hát a kedvenc könyve a Jane Eyre mellett és mivel a neve benne volt a könyvben,biztos hogy tőle van,hiszen neki hiányzik a polcáról.
Így megtudtam azt is,hogy ki a családban a másik nagy moly,akitől örököltem a könyvek szeretetét.:)

Így végül megtaláltuk egymást a könyvel.
És most már postot is írok hozzá feltétlenül,nehogy lemaradjon ismét.:)
Bár ha újra olvasnám jövőre,azt sem bánnám.

Szeretem Gárdonyi szavait,mondatait,ahogy s szavakat szövi és egyfajta hangulatot árasztanak a könyvei.
Szerintem egyik legzseniálisabb írónk.

A történet egyszerű,nincs túlbonyolítva.De ez így jó.
A régmúltban játszódik,régen fontosnak hitt eseményekkel,régiesen szép szavakkal.
A főszereplők a maguk egyszerűségével nagyon jól ki vannak találva.
Idát szerettem nagyon.Annak ellenére hogy zárdában nevelkedik és nagyon keveset foglalkoznak vele,egy okos,kicsit félénk,naiv lány.
a romantika nagy szerepet kap a történetben.Érdekes hogy férfi írónk ennyire nagyszerűen eltalálja a megfelelő hőfokát a szerelem lángjának és leírja úgy,hogy nem megy át giccsbe.

Érdekes hogy egy megvett házasságból is lehet szerelem.
vajon ez most is működne a mai világban?
Mikor az igazi szerelmet is hamar félre dobjuk az újért,az izgalmasért,a másért?

Ami még foglalkoztatott,hogy vajon most is ennyire elbeszélünk egymás mellett?
Ennyi apró félreértésnek lehet alapja egy válás?Ennyire nem tudunk kommunikálni egymással?

Volt ami zavart.Mégpedig Ida túlontúl naivsága és érdekes hozzáállása.De ez szerintem az apácazárdának köszönhető és akkoriban ilyenek voltak még a fiatal lányok.Ha akkor éltem volna biztos nem zavar,mint most.

Nekem nem ez a borítóval van meg és nem igazán tetszik.Igaz régi könyv ,még rá van írva
hogy 6 Ft az ára.
De egy szép borító mindent elad,főként a könyvet,szerintem sokat számít.

A történet:
A félárva, zárdában nevelkedett Idának az apja, Ó Péter borkereskedő gazdag hozománnyal, hirdetés útján keres férjet: sürgősen szabadulni akar leányától, hogy továbbra is szabados életmódjának hódolhasson. A leendő férjnek életmentő a pénz, hisz tehermentesítheti vele nővére birtokát, s jó magának is alkalma nyílik festői ambíciói megvalósítására. Az esküvő előtt Balogh Csaba és Ó Ida megfogadja egymásnak: üzleti alapú és szigorúan formális házasságukat egy esztendő múltán felbontják...

Az új pontozási rendszer szerint:
történet:10/8
szereplők:10/8
érzelmek:10/9
a könyv hangulata:10/10
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/9
A borító:10/6

Egyszóval nagyjából a magas mezőnyben végzett.Nagyon jó kis olvasmány volt.
Gyorsan haladtam vele.

326 oldal
saját,illetve nagymamától kapott
kiadó:Több kiadót is találtam aki kiadta:Lazi,Akkord,Fekete sas,Athenaeum,Fapadoskönyv kiadó,
Szépirodalmi könyvkiadó

2 megjegyzés:

  1. Én sem olyan rég olvastam és nagyon tetszett nekem is. Kedves kis regény igazi érzelmekkel és a régi jó kis Magyarország hangulattal :)

    VálaszTörlés
  2. Igazad van.Egyre jobban szeretem az itthon játszódó történeteket,magyar nevekkel.:)És ez különösen gyöngyszem.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék