2012. február 17., péntek

Celia Rees:Bűbájos Mary


Celia Rees:Bűbájos Mary



Tegnap olvastam ki, de még mindig a könyv hatása alatt állok.
Hihetetlen jó könyv.
A második részét a Farkasszemet volt szerencsém még a könyvtárból kihozni és nagyon tetszett. Akkor tudtam meg, hogy van első része is, de mindig elkerült engem, és ráadásul a könyvtárból is eltűnt végleg.
Már azt hittem sosem fogom tudni elolvasni, míg egy kedves molytársunk szívesen megvált mindkét résztől.
Nem is haboztam sokáig, persze hogy landolt januárban a polcomon még a könyvstop ellenére is.
Nem is tudtam halogatni sokáig, pedig millió és millió egy könyv van előtte recenziók, kölcsönkönyvek és kihívásra olvasandók formájában.
De nekem ezt olvasni kell, mert nem bírom ki!

És nem is bírtam ki végül.

Nem bántam meg.
Napló formátumú, ami nagyon feldobja. Gyönyörű a fejezetek kézi írása. Bár így tudnék én is írni.

Mary a főszereplő kislányunk szép lassan nővé serdül és közben rengeteg viszontagságon megy keresztül.
Elárulok egy titkot, ő boszorkány!
De csitt! Senki nem tudhatja meg! Mert akkor bizony, jaj, neki.
Hiszen hol is járunk? Salemben!

Borzalmasak ezek az emberek, buták, korlátoltak, hiszékenyek és nagyon babonásak.
Néhol legszívesebben felnevettem volna butaságukon. De sajnos ez a butaság van akinek halálos is lehet.

Maryn kívül nem sok embert ismerhetünk meg közelebbről. Nem ismerjük a gondolataikat, érzéseiket, nem ismerhetjük a személyiségük. Talán még Maryét sem igazán.
Ez az, ami egyedül hiányzott nekem a könyvből.

De nagyon jó a hangulat, nincs erőltetett szerelmi szál, megfelelő mértékben van misztikum.
Egyszerűen minden jó a könyvben.
Lúdbőröztem az olvasása közben és irtóra nehezen tettem le.
Még jó hogy gyorsan lehet haladni vele, mert bele pusztultam volna, ha sokat kell várnom mindig arra, hogy újra olvashassam.
Mit is mondok. Dehogy jó. Hiszen olyan gyorsan vége lett.
Még akarom. Még akarok olvasni Maryről és a családja helyetti családjáról.
Akarom tudni kivel mi történt utána...
Legyen legalább 500 oldalas még.
Borzalmas az akkori emberek hozzá állása a nőkhöz, a tőlük különböző emberekhez, a gyógyítókhoz.
Annyira álszentség. Ha meggyógyít, valakit a gyógyító akkor szeretik, de ha nem úgy sikerül, ahogy kéne, akkor nem Isten akaratának tulajdonítják, hanem szegény gyógyító hibája és őt büntetik!
Kiráz a hideg a puritánoktól. Álszent népség, akik cseppet sem különböznek senkitől sem, csak az álszentség leplébe öltöztetik szándékaikat!

A könyv tele van mindenféle érzelmekkel. Az embert akaratlanul is magával ragadja.
Ezer féle érzelem suhant át rajtam a könyv olvasása közben.
Saját bőrünkön érezzük a tettek, szavak súlyát.

Most hogy agyon tömjéneztem a könyvet, jöjjön még egy negatívum.
A borítója borzalmas.
Van, aki ez alapján választotta a könyvet ki olvasásra?
Nem a hölggyel van a bajom, hanem a könyv hidegségével, ridegségével.
A színe annyira hideg érzést kelt. Nem hiszem, hogy ez alapján kiválasztottam volna.
Ráadásul a fülszövege nem igazán tükrözi a könyv belsejét. Az alapján teljesen más történtre számítottam.

A történet:
A látomások maguktól törtek rám, mint annak idején a nagyanyámra, de ezt a tudást nem tőle örököltem. Hanem anyámtól. Egészen másfajta képesség volt, meghaladta nagyanyámét. Éreztem, ahogy ránehezedik a vállamra, mint valami súlyos lepel..." Egy ágytakaróba fércelve rejtőztek több mint 300 évig azok a lapok, amelyekből a fenti idézet származik. Egy naplóból, melyet gondos kezek kitartó munkával rendeztek össze, hogy lapjait olvasva egy lenyűgöző és megindító történet bontakozzon ki. Marynek, egy boszorkány unokájának története... 1659 tavaszán egy hajó fut ki Southampton kikötőjéből, hogy az Újvilágba vigye a háborúk elől menekülő utasait. A fedélzeten van a 14 éves árva lány, Mary is...


"Egy fiatal nőstény farkasra emlékezteted, amelyet még régebben ismert. Heves természetű volt, büszke és bátor, de még nem volt kifejlett és erős példány. Nem tartozott igazán a falkához, elmarták maguk mellől, mégis vissza kellett térnie hozzájuk, mert nem volt elég idős ahhoz, hogy nélkülük is életben maradhasson."

történet,a helyszín:10/10
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/9
érzelmek,romantika:10/9
a könyv hangulata:10/10
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/9
a borító :10/10
misztika:10/8

Kiadó:Orlando stúdió
286 oldal
saját

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék