2018. november 6., kedd

Csapody Kinga Irány ​a Dunakanyar!


Kinga egy másik könyvét már olvastuk, amit imádtunk is. Itt írtam róla. Aztán fájdalomdíjul megkaptuk ezt a kötetet lányokkal egy projektem kapcsán. 
A stílus felnőttesebb már, idősebb korosztályt is szólít meg a könyv. 
Talán túl sok is az információ ilyen apró csemetéknek, mint az enyémek, nem mi vagyunk a célcsoport. Hosszú is volt nekik és túl sok volt az a dolog, amit nem értettek és folyton visszakérdeztek. Így eléggé nehéz volt elmélyedni a történetben. De hát mese, az mese. És az jöhet minden formában a gyerkőceimnél.
Rengeteget kérdeztek közben, mert a földrajz, történelem még messze áll tőlük. Mondjuk nem baj, ha előre is informálódnak. Kíváncsivá tette őket több dolog után is, így azt hiszem hamarosan mi is nyakunkba vesszük az lábunk és uccu neki...
Ha a történettel egy-két dolog megragadt a fejükben, azzal már csak nyertünk.
Talán inkább a 8-14 éves korosztályt lőném be olvasónak. Viszont a nagyobbaknak, akiknek jó történelmi, földrajzi lecke a kötet, azoknak meg a nyelvezet túl kisgyerekes. 

Ezek ellenére én szerettem, hogy gyönyörű helyekről ír benne és izgalmasan, körítve azokat tudnivalókkal, apró információ morzsákkal. Sok dologra nem emlékeztem vagy magam sem tudtam. Informatív könyvnek mondanám, mint mesének. Szívesen felkerekedtem volna és útnak indulok az említett helyekre családostól, útmutatónak használva a kötetet.
Szerintem arra jó végül is, hogy felkészüljünk egy-egy helyszínből. Hogy némi plusz megmaradjon a gyerekek fejében a könyvben található tartalmakból. Viszont sem könnyed könyv, sem szórakoztató. Útinapló, útikönyv nagyobb gyerekeknek, kiegészítő tanuláshoz talán. 

A képi világa elment. Nem volt túl szép, túlrajzolt, mesés, de szerencsére a gyerekrajzokra, pálcikaemberekre, tésztákra  hajazónál jobb volt. Színes és változatos. A gyerekeim értékelték, az a lényeg. 


Fülszöveg:
„Messze vagyunk még? Mikor érünk már oda?” – ki ne hallotta volna ezeket a kérdéseket az autóban, amikor a család hosszabb útra indult.
Szalma Edit egy bájos, kissé szeleburdi családot álmodott, majd rajzolt meg. A három gyereket, szüleiket és állataikat ezúttal a Dunakanyarba, Visegrádra és környékére kísérhetjük el Csapody Kinga meséivel. Kalandjaikat olvasva sok érdekességet tudhatunk meg Vácról és Szentendréről, Katalinpusztáról, Dömösről és persze Visegrádról is. Részt veszünk lovagi bajvíváson, várat mászunk és függőhídon kelünk át, altemplomba bújunk és még hajókázunk is a családdal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék