2018. június 12., kedd

Rupáner-Gallé Margó Rupáner-konyha ​3.




Én vagyok Margó és könnyű receptjei legnagyobb rajongója. Kevés olyan finomságot tudok mondani, amit még nem készítem el. Így már érthető, hogy rögtön rávetettem magam, mikor megérkezett a kiadótól a legújabb, 3. kötet! Kíváncsian lapoztam végig, olvasás nélkül első körben. Látványos, ízléses. Csak a hangulatot, a képeket ittam magamba. Aztán jobban elmélyedtem benne végül.
 Azt kell mondjam, ez megint egy látványos könyv telis-tele gyönyörű ételfotókkal, kompozíciókkal. 
A legtöbb fotó láttán összefut a nyál a számban és rögtön fakanalat, habverőt kapnék a kezembe. Egyszerűen mindig késztetést érzek, hogy kipróbáljam bármelyik sütit, keltet a blogján járva vagy a könyveit forgatva. Ha sütni szeretnék, mindig az első gondolatom Margó és a bögrései. Nem kell sokat pepecselni, nem kell méricskélni és ritkán fogok mellé.
Na de azt tudni kell rólam, hogy a kelt tészták valahogy nem működnek. A legegyszerűbb alapanyagokból, pontról pontra betartva az utasításokat is majdnem mindig melléfogok. Hol sótlan, hol nem kel meg eléggé, máskor kijön a tálból a túl nagyra kelt tészta, túl sütöm vagy szalonnás lesz a közepe, kifolyik a beltartalom... Van baj rendesen. 10-ből 8 alkalommal majdnem kuka vagy ronda és finom az alapfelállás. 
De próbálkozom...Kitartó vagyok. 

Elég sok recepten végig mentem, kipróbáltam ismét, mielőtt írnék róla nektek. Az arányok, az apró fogások, a receptek rendben vannak. Sok újdonság van benne vagy olyan, ami egy apró csavarral készül és valami teljesen más ízt kapunk így. Imádom, hogy az írónő mer kísérletezgetni a különböző formákkal is. 
Pontosak a receptek. Annyira bosszant, mikor elkészítek egyet és sehogy sem áll össze, nem sikerül. Szerencsére itt nem tapasztaltam. 

Egy észrevételem lenne csak. Kicsit elfogyott. Hiányzik a mögöttes. Az apró kis történetek, amik igazán egyedivé teszik a könyvet. Hiányzott az új, az újdonság. Hiányzott Margó stílusa, finomsága, a meséi, a hangulat. 
Tudott újat mondani a receptes? Tudott! De nem annyit, ami teljessé tenne egy egész könyvet. Kíváncsian várom, milyen újdonsággal rukkolnak elő a kiadóval. Mert bizony azt csicseregte egy madárka, hogy hamarosan valami teljesen mással érkezik az írónő hamarosan. Roppant kíváncsi leszek.
Addig is Bibliaként forgatom tovább a három Rupáner-konyhát nap, mint nap.

A könyvet köszönöm az Atlantic Press kiadónak!

Fülszöveg:
Egyszerű ​és finom – ezzel a két szóval vált a bögrés sikerreceptek legnépszerűbb gasztrobloggerévé és szakácskönyvírójává Rupáner-Gallé Margó.
A Rupáner-konyha sorozat 3. kötetének első receptjei a karácsonyi asztalra valók, de emellett felsorakoznak a „Házilag még finomabb” receptek is , a változatos és expressz tízórai és uzsonnaötletek, a pofonegyszerű sütemények, valamint a hétköznapi ételek gyors és ízletes bögrés változatai.
Margó, aki civilben két kislány mindig rohanásban lévő édesanyja, német tanár és író egyszemélyben, a családias étkeknek és magyaros ízeknek köszönheti átütő sikerét, hiszen legfőbb erénye az egyszerű, gyors megoldások előtérbe állítása, a könnyen beszerezhető hazai fűszerek ismerete, vagyis az, hogy ízes és sokszor pikáns ötletei minden gyakorló háziasszony számára megvalósíthatók.
Harmadik szakácskönyvében egészséges arányban vannak jelen az olyan, minden magyar háztartásban elmaradhatatlan finomságok, mint a karácsonyi bejgli és a mézes puszedli, valamint a nagyon is hétköznapi, de annál népszerűbb házias főételek, jóízű kelt tészták és elronthatatlan édes sütemények.

Atlantic Press kiadó
144 oldal


2 megjegyzés:

  1. Én is nagyon szeretem a receptjeit. :) A blogját is sűrűn frissítem és ha új receptet tesz fel, ami tetszik is, tuti kipróbálom az adott hétvégén. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék