2018. június 28., csütörtök

Móra kiadó új sorozata


Eddig minden könyv kapott egy külön bejegyzést, de erről a sorozatról muszáj egyben megemlékeznem, annyira összetartoznak. A Móra kiadó gondolt egy merészet és fiataloknak(lányoknak elsősorban) készített egy egész sorozatot. Olyan könyvek, amik átmenetet képeznek a kisgyermek és ifjúsági könyvek között. Kevés hasonlót találni a piacon, így kifejezetten örültem neki. Nem én vagyok a célcsoport, de élveztem és legalább feltérképeztem és magaménak tudhatom akkorra, mikorra a lánykáim is ebbe a korba lépnek. Még van 6-8 évem, hála az égnek. De tudom, hogy a Móra kiadó által kiadott köteteket bátran a kezükbe adhatom majd! Nem bugyuta, leminimalizált szókinccsel operáló sorozat, hanem tartalmas, mondanivalóval felszerelt, hús-vér karaktereket felvonultató, a mai valós problémákat földolgozó, érzelmes könyvek ezek. Nincs műgond és instant szereplők benne. Sem elcsépelt beszélgetések. Mégis igazi, élő, hihető, a mai korba könnyen beilleszthető az egész.
Romantika, érzelmek, barátságok, az életút és önmagunk keresése annál inkább megtalálható benne.

A kötetetek egyenként is beszippantottak ebbe a világba, de egymás után annyira jó volt olvasni őket, hogy ihaj! Igazán fiatalnak éreztem magam. Átéreztem a gondjukat, bajukat. Velük együtt nevettem, izgultam. 
Azt is elárulom a bejegyzés végére, hogy melyik lett a négy könyv közül a személyes kedvencem.
De addig is nézzük külön-külön is a történeteket röviden.


Jenny McLachlan:Szerelem ​a parketten (Katicalányok 1.) Bea könyve
Fülszöveg: Bea ​Hogg tehetséges, szenvedélyes, ám igen gátlásos kamaszlány. Amikor a Tini sztárok viadala című tehetségkutató műsor táncosokat keres egy tévéműsorba, kedvet kap, hogy jelentkezzen. Sajnos legjobb barátnője, Kat cserbenhagyja, és beáll a legundokabb osztálytárs, Pearl Harris csapatába. Bea azonban nem hagyja magát, és amikor végül az iskola legmenőbb pasijával, Ollie Matthewszal nevez be a versenyre, a lánynak nem csak a táncverseny miatt kell izgulnia. Ollie és Pearl ugyanis állítólag együtt járnak…

Beával könnyű volt azonosulni. Magamra ismertem benne. Fiatalnak félszeg voltam, de mindenem volt a tánc. Szerettem volna valahová tartozni, népes baráti társaságot magam mögött tudni. Szegény főszereplőt annyira tudtam sajnálni sokszor. Átléptek fölötte, a barátai hanyagolták, eltaposták, félre lökték, kigúnyolták. Tipikusan olyan közegbe élt, ami sajnos nagyon sokszor jellemző a mai ifjúsági társadalomra. Így visszanézve több év tárlatából kicsinységnek tűnik. Pedig nem az! Meghatározza a későbbi életét egy lánynak, hogy milyen közegben él, milyenek a társas kapcsolatai. Egy életre elkíséri az akkori minta. Szívesen kísértem nyomon Bea apróbb változásait. Nagyon szép jellemfejlődésen esik át! Örülök, hogy a sarkára állt végül és megtalálta a helyét. Igazi pozitív példa minden fiatal előtt, mint ahogy a könyv története is. 
Sajnáltam a könyv rövidségét. Olvastam volna még táncos próbákról, Bea lelkivilágáról, bensőbb gondolatairól. 

Olyan ez, mint a főzés, egy csipetnyi szerelem, útkeresés, sikeres önfelépítés, némi iskola, barátok, intrika, ellenségek, jó írásmód és kész a könyv!
Jó kikapcsolódást hozzá!
176 oldal
FordítottaMagyari Andrea



Jenny McLachlan: Levelek ​a padlásról (Katicalányok 2.) 
Betty könyve
Fülszöveg: 
Betty Plum még sosem volt szerelmes. De mintha áramütés érné, amikor új fiú érkezik a suliba, Toby ráadásul meghívja az alakuló zenekarába énekelni. Betty kétségbe esik, hiszen Katnek már megígérte, hogy vele indul az iskolai fesztiválon. Kat megsértődik, és Betty Tobyn is egyre kevésbé tud kiigazodni, akire ráadásul Pearl is rástartolt. Bárcsak élne még az anyukája, hogy tanácsot kérhessen tőle! 
Amikor megtudja, hogy anyja ráhagyott a padláson egy titkolt levélcsomót a saját szerelmi történeteivel, Betty a levélköteget olvasva még inkább összezavarodik. Segíthetnek-e neki édesanyja történetei, hogy kiigazodjon a saját életében? Amit érez, az valóban szerelem? Milyen lesz az első csók? És segít-e megoldani az ilyen helyzeteket egy réges-régi Bettye Swann-lemez?


Ez a könyv kicsit megosztott engem. A legnagyobb meghatódást és a legnagyobb idegességet is kiváltotta belőlem. Imádtam a leveles részeket, a visszaemlékezéseket, az anyai tanácsokat, meséket. Én is anya vagyok. El tudom képzelni, (bár nagyon nem szeretnék ilyen helyzetbe lenni), ahogy az édesanya előre gyártja a kis levélkéket és közben az alvó gyermekét nézi. Szívszorító és sosem szabadna az életnek ilyen helyzetet produkálnia. Így aztán annyira nem is tudtam Betty "barátja" lenni, vele együtt követni az eseményeket, hanem külsősként láttam. Viszont mindezek ellenére Betty valahogy mégsem lett a szívem csücske. Nem tudnám igazán megmondani miért. Talán mert nem hisz a saját szívének, szemének, hanem görcsösen meg akar felelni a külvilágnak, egy ideálisnak elképzelt tévképzetének és nem a valódit keresi? Elképzelhető. De ez betudható fiatalságának is. A partnere kezdetektől nem nyerte el a tetszésem. Úgy éreztem, hogy valami nincs rendben vele...
De ezeket leszámítva egy nagyszerű történetet olvashattam. 
Érzelmekkel van tele a könyv. igazi, megérthető, átérezhető érzelmekkel.
Móra kiadó
400 oldal


Sarah Strohmeyer: Menő csajok klubja

Fülszöveg:

A ​stréberségnek ára van: ritkán vagy tőle népszerű. Ám a tizedikes Gigi, Bea és Neerja elhatározza, hogy változtat ezen. El akarják érni, hogy ne holmi ködös emlék legyen a nevük a majdani gimis évkönyvükben. Gigi utál közönség előtt szerepelni, mégis elindul a diákképviselő-választáson, többek között azért, hogy kiköszörülje a hírnevén esett csorbát, mert megvádolják azzal, hogy csalt a nagy félévi kémiadolgozat során. Bea jelentkezik a sícsapatba, pedig a családja a bátyjának évekkel ezelőtti hódeszkás balesete miatt ezt egyáltalán nem támogatja. Az indiai származású, kedves és a bájgúnár, üresfejű, divatmajom Justinba őrülten szerelmes Neerja színészi babérokra tör, csak hogy együtt lehessen Justinnal a próbákon… 

Ez a könyv igazán berántott a sztoriba magával. Én voltam az egyik legjobb barátnőjük, aki szívesen meghallgatta minden csivitelésük, gondjuk, bajuk. Én voltam a negyedik a csapatban. Szorítottam, hogy sikerüljön révbe érniük. Annyira végig izgultam a történetet, hogy egy szuszra elolvastam! Azaz, hajnali kettőig fent voltam, bele feledkezve az időbe! Pedig rám nem jellemző a józanság mellőzése, hiszen reggel 6 hamar itt van három kisgyerekkel...
De a könyv ébren tartott. Pörgött  a történet folyamatosan. Mindig történt valami, ami miatt még pár oldalt olvastam, aztán újra...Igazán izgalmas, mozgalmas könyv. 
A legvonzóbb benne az, hogy nem egy személy van a középpontban csak, hanem többen alkotnak egy egészet. Változik a szemszög, a történet folyása. Lendületes lesz ezáltal.



Barbara Dee: Ne kavarj Francesca!
Fülszöveg:
Mintha földrengés rázta volna meg Evie (13) életét, amióta Francesca a szomszédba költözött. Ez a vadóc lány őrült cuccokat aggat magára, és kizárólag olyasmit csinál, amit fontosnak érez. A házi feladat persze nem tartozik ebbe a kategóriába. Francesca (saját bevallása szerint) pontosan tudja, ki mire vágyik, és semmi rossz nincs abban, ha valaki (mondjuk, ő maga) a színfalak mögül irányítja az eseményeket. Még ha ehhez időnként lopásra, hamisításra vagy némi lódításra van is szükség. 
A mindig kötelességtudó Evie hol elbűvölve, hol elborzadva nézi, mi sül ki a közös terveikből. De az is biztos, hogy az élet már nem lesz olyan unalmas, mint korábban… 
Fordulatos és vicces történet egy szenvedélyes hazudozó amazon és egy földhözragadt, de kiemelkedni vágyó lány különleges barátságáról. Különösen, miután belép a képbe a fagyizó dögös pultos fiúja…

Ez a könyv különleges volt. Nem igazán a szerelemről, útkeresésről szól számomra, hanem a különcségről, a másságról és az igazi barátságról!
Jó volt olvasni, hogy két teljesen különböző helyről érkező, más neveltetést kapott, más elveket valló lányka hogy barátkozik össze, csiszolódik, alakítgatja aprókat a másik személyiségét! Az egyik finomodik, levetkőzi a nemtörődömségét, vadócságát, míg a másik a könnyebb utat, túl beletörődő egyhangúságát változtatja meg. Egyensúlyba kerülnek.
Viszont a mellékszereplőktől bevallom, falnak mentem volna legszívesebben sokszor!
Sok fordulatot tartalmazott a könyv, amire nem számítottam. 

 216 oldaloldal
FordítottaMagyari Andrea

És elérkeztünk a végéhez! Szerintetek melyik könyv lett a kedvencem?
A 4 könyvből 3-t bármikor újra olvasnák. Az az egy sem rossz könyv, de inkább szomorú rész uralkodott jobban a történetben, mint a könnyed, fiatalos.
Na? Fogadjunk hogy nem jöttél rá?
Menő csajok klubja a nyertes! Egy igazi bohókás, vidám, társasági könyv, több szereplővel, izgalmas történésekkel, fordulatokkal.

Ha elmúltál 10 éves és még nem vagy 100, akkor neked íródott a könyv sorozat! na jó, 100 fölött is olvasható.
Válassz bátran saját kedvencet és számolj be róla, hogy melyik lett a befutó!

Köszönöm a könyveket a Móra kiadónak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék