2012. december 31., hétfő

Év végi összegzés és meglepetés

Ez az év mozgalmas volt könyvügyileg.
Volt olyan kiadó, amit elveszítettem, viszont kaptam két új nagyszerű kiadót is helyettük.
Továbbá már régi, de nagyon kedves kiadóim is sok szép könyvet küldtek nekem
Akiknek az idén sokat olvastam:
Gabo kiadó
Ciceró kiadó
Agave kiadó
Athenaeum kiadó
Magvető kiadó
Fumax kiadó
Egmont kiadó

Ezúton is köszönök mindent nekik és a jövő évre kívánok sok vásárlót, magamnak meg sok könyvet ismét tőlük.:)

Az idei év egy kicsit más volt, mert most először sok író/írónő maga keresett meg vagy éppen én őket a könyvükkel kapcsolatban.
Így saját, dedikált könyvüket is a polcomon tudhatom.
Nagyon szépen köszönöm nekik a szépséges könyveket.
Van amit még nem sikerült sorra vennem, de igyekszem.

Idén igyekeztem nektek sok interjút készíteni, remélem tetszettek nektek.
Jövőre szeretném továbbra is folytatni.
Szívesen veszek ajánlásokat, kikről olvasnátok.
Továbbá, hogy mit kérdeznétek tőlük.
Új, friss, magyar írók könyveit mindig szívesen olvasom és reklámozom továbbra is.
Fontosnak tartom, hogy az ő könyveikre felhívjam az olvasóim figyelmét.

Idén játékot is hirdettem kettőt..
Január elején kihirdetem a nyertesek nevét, addig is szavazzatok, van még idő.

 Most nézzük a könyveket, amikről olvastam.

Az év könyve számomra egyértelműen George R. R. Martin: Trónok harca lett!


Idén a legkedvencebb továbbra is nagy kedvencem Gárdonyi Géza: Egri csillagok.
Sokadik olvasására is imádom.
Így elhatároztam, hogy az összes művét beszerzem, a polcomon a helyük.
Továbbá Hunyady József könyve egy hajszállal maradt le ,ő az idei új szépirodalmi kedvencem.

A fantasy kategóriában is rengeteget olvastam, hiszen kedvenc stílusom a mese világ.
Nehéz egy kedvencet választani.
Amik kiemelkedően tetszettek:
Lauren Oliver: Mielőtt elmegyek
 Suzanne Collins: Az éhezők viadala

Krimi  Mason Murray: Lélekcsapda és
Zima Szabolcs: A makedón összeesküvés

Az év magyar könyve Hidasi Judit volt.
Szerettem nagyon a könyvét és annak a stílusát, hangulatát, mondanivalóját.

Történelmi könyvekből a legjobban tetsző könyv M. C. Scott: A római kém lett

 Ifjúsági kategória győztese idén Michelle Paver: Farkastestvér

Idén igyekeztem a sci-fi kategóriát is kicsit bele venni az olvasmányaimba.
Két kiemelkedően jó könyvet találtam:
 Raana Raas: Csodaidők 1. – Az ogfák vöröse
 Ernest Cline: Ready Player One

Legviccesebb Richelle Mead: A szukkubusz éjszakája

Legérdekesebb könyve belülről: 
Rob Reger – Jessica Gruner: Emily the Strange – Elveszett emlékek

 Legszebb borítóját Sarah Addison Allen: A csodálatos Waverley-kert nyerte, de maga a könyv is nagyon jó volt.

Legszebb könyv
Kerstin Gier: Rubinvörös

Erotikus leg  Laurell K. Hamilton: Bűnös vágyak

Mondanivalója megfogott
Jodi Picoult: Gyere haza
 Gayle Forman: Ha maradnék

Az év sorozata a Gyűrűk ura, Harry Potter és a Tűz és jég dala mellett ,
 Celia Rees: Bűbájos Mary és Farkasszem.

A citromdíjasok:
legunalmasabb: Colette: Chéri
legnagyobb csalódása:  Derek Meister: Ghost Fighter – Gyilkos fény
semmilyen könyv:  Ellen Schreiber: Vámpírcsókok
legkidolgozatlanabb : Oliver Bowden: Assassin's Creed – Reneszánsz
legjobban felbosszantott:  Brooke Shields: És hullott az eső

Számos könyvet nem fejeztem be.
Legtöbbet nem a könyv hibájából igazából.
Van amit pótolni fogok.
De sok olyan is volt, amit egyszerűen nem bírtam végig olvasni:
  Ficsku Pál: Gyerekgyár
 Cathryn Cooper: Pajkos mesék
 Thomas Hardy: Egy tiszta nő
 Anchee Min: Vörös Azálea
 Isamu Fukui: Truancy
 Kendare Blake: Vérbe öltözött Anna
E.L.James:A sötét ötven árnyalata

Egy kis statisztika.
A legnépszerűbb bejegyzés :
http://kiadok.lira.hu/kiado/magveto/
December és a márciusi hónapban volt a legtöbb olvasó a blogon.
Magyar országról klikkeltek a legtöbben. Ezután az Egyesült Államokból é Németországból
 Idén 110 könyvet olvastam ki teljesen.
Ami egész szép aránya.
.
És hogy mi az újévi fogadalmam?
Természetesen az, hogy minél kevesebb könyvet veszek( remélem be is tudom tartani) és leapasztom a lehető legalacsonyabbra a kívánságlistám( 1800 könyv) és a várólistámat (350 könyv).
Nehéz lesz, az tuti!
Igyekszem több magyar írótól választani és több szépirodalmi művet kézbe venni.
Természetesen beszerezni is azt, ami még nincs meg.
Na az a fránya mínusz 5 kiló!:)

Köszönöm nektek is olvasóim, hogy velem tartottatok az évben.
Remélem a következőben is rendszeres olvasók lesztek.
Szívesen fogadok minden kritikát, észrevételt a bloggal kapcsolatban.
Nyugodtan írhattok kommenteket is, hogy nektek mi tetszett az idén nagyon a bejegyzések közül, melyik könyv lett a ti kedvencetek.
Ajánljatok nyugodtan írókat az interjúkhoz és könyveket is, amit szerintetek ne hagyjak ki az olvasási listámból.

Egy interjúval szeretnék kedveskedni nektek így az év utolsó bejegyzésében Fábián Jankával.
Egy kis szösszenet csak, mert bizony rengeteg kérdést küldtem neki, csak szegény az év végi hajszában nem tudta vállalni, hogy minden kérdésemre válaszoljon.

- Mit szeret legjobban Pestben és mit a vidéki életben kedves Janka?


Budapestben leginkább a lehetőségeket szeretem, valamint, hogy az embernek mindig van választása. És egy kicsit azt is, hogy lehet ismeretlennek maradni.
 A vidékben pedig elsősorban azt, hogy ott még mindig fontosak az emberi értékek, kapcsolatok. Ezekben az egyre nehezebb időkben pedig még fontosabbak. Valamint az ottani emberek kiirthatatlan túlélő képességét. 
Történész végzettségű, ahogy olvasom. A kedvenc korából írja a könyveit?
 Fel tudja használni a tanulmányait a könyveinél?

Nyilván az ember arról a korról szeret írni, amelyről olvasni is szeret, hiszen az írás előtti/közbeni kutatás során óhatatlanul rengeteg könyvet, forrást el kell olvasni az adott időszakról. De egykori töri szakosként persze én minden korról szívesen olvasok, viszont vannak kedvenc korszakaim (pl. valamiért nagyon izgatnak a századfordulók) - ez a témaválasztásomból szerintem elég egyértelmű. A tanulmányaim sokat segítenek abban, hogy nem nyúlok avatatlan kézzel a történelmi témákhoz, és már van egy alapos gyakorlatom a források, feldolgozások kiválasztásában, szűrésében. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy ha nem is hitelesek, de hihetőek legyenek a történeteim.
 - Hogy képzeljük el egy könyve megírását? Van megszokott helye és időpontja, ahol ír? 
Van valami rendszer, ami alapján elkezd egy új regényt?

Otthon írok, a laptopomon. Hogy mikor, az teljesen változó - attól függ, mikor vannak az óráim, mivel még mindig nyelvtanárként dolgozom. Este általában már csak átnézem, amit aznap írtam, éjszaka pedig nem tudok írni. Minden más napszakban igen. 
Minden könyv előtt írok egy vázlatot, nagy vonalakban megalkotom a történet ívét. Ez persze változhat, és általában szokott is. Ezenkívül a szereplőket is megálmodom, elnevezem őket (ez azért fontos, hogy "életre keljenek"). Azt szoktam mondani, hogy megrendezem a könyv "castingját". Minden fejezet előtt is írok egy vázlatot, de általában ez is változik, csak én szeretem, ha van egy alap, amire építkezhetek. Amúgy meg nincs tuti, bevált módszerem, egy kicsit még mindig "tapasztalom" az íróságot. 
 - Olvasni is szeret? Van kedvenc, emlékezetes olvasmánya, írója, könyvstílusa  vagy olyan, amit messziről elkerül?

Egy író, aki nem olvas, írni sem tud. Így hát természetesen rengeteget olvasok, amennyit csak az időm enged. Nincsenek abszolút kedvenceim, az idő múlásával ráadásul az ember ízlése is változik, ez teljesen normális. Azért az nem meglepő, gondolom, hogy szeretem a történelmi, vagy történelmi-romantikus regényeket. Sajnos olyan "könyv" is egyre több van, amit messziről elkerülök. Nem is a műfaj, vagy a téma miatt, hanem egyszerűen azért, mert igénytelenül van megírva, és én ezt az olvasók iránti tisztelet teljes hiányának tekintem. Az ilyen "írók" pedig mélységesen szégyelljék magukat, akár sikeresek, akár nem!
 - Látom lelkesen járja az országot és kedves, közvetlen kapcsolatot teremt a rajongóival.
 Nem fél hogy esetleg túl bele nyúlnak a magánéletébe? Vagy esetleg valaki túl közel akar férkőzni magához, de nem jó szándékból?

Imádok az olvasókkal találkozni, eléggé el nem ítélhető módon akár virtuálisan is, pl. a Facebook oldalamon. Persze, a személyes találkozást semmi sem pótolhatja, de sajnos ezek a lehetőségek bizony korlátozottabbak. Azért rengeteg helyre hívnak, és én mindenhová szívesen megyek is. Sokakat érdekel a magánéletem is, és kapok ilyen jellegű kérdéseket, de szerencsére elég hamar kiderül, hogy a mindennapjaim bizony elég unalmasak a pletykaéhes nagyközönség számára. Így hát hamar hagyják is ezt a témát, és én ennek őszintén örülök. Igazán negatív tapasztalatom még nem volt ezen a téren, és ez remélem, így is marad. 
 - Ennyi munka és az írás mellett van ideje önmagára? Hobbira? Háziasszonykodni?

A háziasszonykodás nem az erősségem, pl. főzni nem szeretek (tudni tudok, de nem szeretek - ez van). A takarítást meg ki szereti??? Viszont az fontos számomra, hogy rendezett legyen az engem körülvevő világ - olyan magam módjára rendezett, tehát lehet, hogy az egy kívülálló számára kaotikusnak tűnhet.
A hobbim valójában az írás, hiszen "civilben" nyelvtanár vagyok. Vagy a nyelvtanítás, hiszen "civilben" író vagyok... ki tudja? Olvasni is szeretek (lásd feljebb). Magamra pedig mindig van időm - ez talán önzőnek hangzik, de nem abban az értelemben, mint sokak gondolnák. Pl. amikor a családommal vagyok, az is magamra fordított idő, hiszen lelkileg feltöltődöm a szeretetükkel. Vagy amikor tanítok, és sikerül valami különösen nehéz nyelvtant a diákok fejébe verni. Ettől én mindig több vagyok egy kicsit. Nem is beszélve az írásról!
 -Esetleg megtudhatjuk, hogy min munkálkodik jelenleg?

Az Adél és Aliz című regényemen, amellyel egy kis csúszásban vagyok, de nagyon remélem, hogy valamikor a jövő év elején meg tud majd jelenni, tehát nem túl sokat kell majd várni rá.
Nagyon szépen köszönöm Janka az interjút és sok-sok olvasott és írott könyvet kívánok az új évre is!

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék