2012. december 3., hétfő

Ernest Cline : Ready Player One


Ernest Cline : Ready Player One


A könyvet köszönöm az Agave kiadónak!

Kezdő kocka és sci-fi olvasó vagyok.
Így nem volt kérdéses hogy elolvasom ezt a könyvet.
A címe nem különösebben figyelemfelkeltő és a borítója sem.
Fel lehetett volna dobni valamivel, vagy akár  több színnel is.

Kezdő sci-fi olvasóknak szerintem tökéletes.
Lassan és hihetően kalauzol el minket a világába.

Sötét  jövőt fest elénk.
Sajnos egyre többen ülnek  nap mint nap a gép elött és ki sem mozdulnak, embertársaikkal nem veszik fel a kapcsolatot csak a gépeken keresztül.

Ezért is olyan jó szerintem a történet, mert maximálisan el tudtam hinni hogy ez igaz.

Rengeteg régi film, játék, könyvutalás van benne.
Érdemes bele-bele nézni ezekbe.
Pár személyes kedvencemet is megtaláltam közöttük.
Na volt amiről még hallani sem hallottam, de nem zavart.


A szereplők jól kidolgozottak, oda figyelt minden apróságra az író.
Ügyesen lavíroz az élő és a kyber világ útvesztőin.
Zseniálisan keveri a lapokat, fent tudja tartania figyelmünk végig.

Annyira élethű, hogy én is egy játékban érzem magam (játék a játékon belüli játékhoz).

Főként kockáknak és férfi olvasónak íródott a történet, de én is kifejezetten élveztem.
 Érdekesen keveri a múltat és a jövőt, biztosítva így minden generáció figyelmét.

Kedvet is kaptam férj X-box-át elővenni és játszani kicsit vele, pedig nem jellemző rám.

Ami meglepő még a könyvvel kapcsolatban, az a picinyke mérete, afféle zsebkönyv méretű.
Így eléggé vigyázni kell az olvasása közben, mert félő hogy kisenek a lapok vagy meggyűrődik az oldal.
Viszont könnyen betehető egy nagyobb zsebbe, táskába és magunkkal vihető.
Ezt nagyra értékelem, hiszen mindig van könyv a táskámban és pont ezért nem szeretem az elképesztően nagy vagy vastag könyveket.
Szerintem zseniális húzás volt az Agave kiadótól!

 történet:10/8
 helyszín:10/9
 szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/8
érzelmek, romantika:10/7
a könyv hangulata:10/8
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/8
 humor: 10/9
a borító :10/6
fülszöveg:10/8
misztikum: 10/ 8

512 oldal
saját, recenziós
Agave kiadó: http://www.agavekonyvek.hu/
Fordította: Roboz Gábor



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék