2012. május 21., hétfő

John Green:Alaska nyomában



Azért esett a választásom erre a könyvre, mert a napokban hasonló borítójú könyvet olvastam, ami nagyon tetszett nekem.
Gondoltam, hátha ez is hasonló vonulatú, csak más kiadótól.

Hasonló. De még sem teljesen.
Ennek a könyvnek is van mondanivalója, ifjúsági könyv létére. Van tanulsága.
Inkább mégis felnőtteknek ajánlanám, hiába ifjúsági könyv.
Annyira könnyen elfelejtik a felnőttek ,milyen nehéz volt gyereknek, tininek lenni.
Milyen nehéz volt barátokat szerezni.
Milyen nehéz volt a temérdek változással, kérdéseinkkel megbirkózni.
Milyen nehéz volt felnőni!

Ez a könyv bepillantást mutat a felnőtté válás rögös útjaiba, a tinik lelki világába és nehézségeibe.

A szereplők nekem nem különösebben lettek kedvenceim, nem tudtam őket megszeretni.
Mindegyik önző, csak magával foglalkozik.
A könyv feléig nem igazán tetszett a történet sem.
Azt hittem hogy csak egy csomó tini szenvedését fogom olvasni végig.
Aztán jött egy csavar a történetbe, ami megbolygatja a kedélyeket.
Számítani lehetett rá, hogy valami nagy fog történni, de erre nem számítottam.
Ami érdekes, hogy a végén nem derül ki, hogy miért is történt az, ami történt.

A fiatalok csínytevéseit néhol humorosnak találtam, de volt ahol alaposan túllőttek a célon!

Miles hobbija  nagyon tetszett, eredeti ötlet volt!
Jó volt olvasni, hogy egy hétköznapi fiú burája alatt, egy nem mindennapi ember lapul, de még ki kell onnan törnie.

A könyv meglepő tagolása kap egy plusz pontot.
Nekem az Azután tetszett jobban.Az Előtte kicsit unalmas volt.

A könyv borítója érdekes, de nem akadna meg a szemem rajta és nem venném le a polcról az miatt, pedig érdemes.

A könyvet köszönöm a Gabó kiadónak!

történet::10/7
helyszín:10/8
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/8
érzelmek:10/9
a könyv hangulata:10/7
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/7
a borító :10/7 
Gabo kiadó: http://www.gabo.hu/hu/

248 oldal
Fordított: Rindó Klára, Szabados Tamás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék