2012. május 14., hétfő

Gayle Forman Ha maradnék



A könyv borítója keltette fel az érdeklődésemet.
Nem tudtam mit várhatok a könyvtől, csak azt, hogy besorolása ifjúsági könyv.
Ez ne riasszon el senkit, szerintem széles körben ajánlható olvasmány.
Ajánlom az ifjúságnak, a szülőknek, az időseknek, az autóvezetőknek...


Egy nagyon megrázó könyv.
Szép és tanulságos mondanivalója van.
Nehéz írni róla úgy, hogy ne áruljam el a fő mondanivalóját, a kerettörténetet.
De nem szeretném semmi képpen sem.
Szeretném, ha mindenki elolvasná a karcom után.
Sőt, szerintem ez az az ifjúsági regény, amit kötelezővé tennék.
 Érdekes ez mostanában a második olyan könyv, amit felvetetnék a listára.
(Másik: a Tizenhárom okom volt)

A szereplők szokványosak, kicsit bele vannak tuszkolva a sztereotípiák közé, de szerethetőek.
Alakulnak, változnak, gondolkodnak, és legfőképpen éreznek, tele vannak igazi érzelmekkel.
Jártatok már úgy, hogy minden szép, minden tökéletes és egyszer csak bumm, beüt a mennykő és minden tönkre megy, minden jó elszáll? Oda a tökéletesség, oda a boldogság, a biztonság?
Na ez a könyv pont ilyen, pont erről szól.
Hogyan tud egy ici-pici dolog akkorát fordítani az életeden.
.
Mia, a főszereplőnk szörnyű nagy választás elé van állítva.
Végül szerintem jól dönt, én is így döntenék, bár a fájdalmasabb oldalát választja, a nehezét
Ezért becsülöm.
Egyszerűen nem tudtam a nem úgy olvasni a könyvet, hogy ne gondolnám magam bele az ő helyébe.
Van akinek sikerült?
Végig azon gondolkoztam, hogy én mit éreznék, mit választanék...

Ez az író nagyszerűségét dicséri.
Pontosan bele tudunk helyezkedni a történetbe.

A romantikus szálat annyira nem értékeltem, de értem hogy miért került bele. Egyfajta vissza húzó erő.
De nekem valamiért az mégsem tetszett.

A fülszöveg nagyon félreérthető, így eléggé más nyomon jártam, mást képzeltem a könyvről, mikor megszereztem.
A borítója nagyon tetszik, de szerintem nem illik a könyv komoly mondanivalójához.
És ami érdekes, most kezdek el egy másik könyvet (Alaska nyomában) és nagyon hasonlít a kettő egymáshoz...


"Képzeld el, hogy mindened megvan, amiről csak egy lány álmodhat. A szüleid jó fejek, mindig megértenek és melletted állnak. Az öcséd a legédesebb kiskölyök a világon. A város legígéretesebb rockbandájának frontemberével jársz, aki nem elég, hogy eredeti és különleges, de imád is téged. A zenei tehetséged szélesre tárta előtted a világ kapuit.
Képzeld el, hogy aznap, mikor leesik az első hó, mindezt elveszítheted.

 Te mit tennél? Harcolnál vagy feladnád? Mennél vagy maradnál?"
A könyvet köszönöm a Ciceró kiadónak!

saját, recenziós
258 oldal
Fordította:Rudolf Anna

történet::10/9
 helyszín:10/8
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/8
érzelmek:10/9
a könyv hangulata:10/7
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/7
a borító :10/7


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék