2012. március 12., hétfő

M.C.Scott:A római kém


M.C.Scott:A római kém

Már iszonyatosan vártam a postást.Szegény majd meg szakadt ezzel a nehéz könyvvel a táskájában.
Kikaptam a kezéből és már cafatokra is szaggattam a borítást.
Nem bírtam várni egy percet sem.
Rögtön neki is kezdtem az olvasásának,pedig eléggé megrettentem a könyv vastagságától.
De nem volt miért.

Egyszerűen nem értem hogy a Boudica sorozat miért nem lett sikerkönyv?
Vagy az író ír jobban azóta?
Mert ez a könyv fantasztikus.
Érdekes , hogy míg az előzőt az Alexandra kiadó adta ki,addig az új könyvet az Agave kiadó.
És bizony nem nyúltak mellé.
Sokak kedvence lesz ez a könyv!Köztük az enyém is.

Hihetetlenül izgalmas a történet,szerte ágazó,sok szereplős és még ez sem tudja elrontani.
Ha sok a szereplő,akkor általában nem valami kidolgozottak a karakterek,de itt igen.
Nagyon jó karaktereket vonultat fel a történet.
Kedvencem Math az utcagyerek és Hannnah a gyógyító.

Ami a könyv erőssége még,az az hogy bármi is van benne,az nagyon jól fel van építve.
Legyen szó fogathajtásról,amit annyira jól leír az író,hogy együtt száguldunk a lovakkal és a fogattal.
Talán még fel is tudnánk egy lovat szerszámozni.
Ismernénk minden csínját-bínját a fogat hajtásnak.
Vagy esetleg a kémekről,kémmé válásukról legyen szó?
Történet közben eggyé válunk a szereplőkkel és úgy érezzük közben,hogy mi is kém tanoncok vagyunk .
Itthon azt vettem észre hogy lopva hátam mögé lesek,hátha követ valaki.
Ami ugye lehetetlenség!
Ez mellett kapunk egy kis misztikumot is.
Jóslatokról és szibillákról,megérzésekről és álmokról.
Talán azokat a részeket élveztem a legjobban.

Van benne a sok erőszakon,harcon,csatán kívül romantika is és némi szerelmi háromszög vagy inkább sokszög.

Van aki nem az akinek látszik.
Ki tudsz igazodni azon hogy ki kicsoda is valójában?

Rómát,Nérót és Róma felégését is megkapjuk a könyvben.Hiszen erről szól a könyv nagyrészt.
Kapunk egy esetleges magyarázatot,hogy hogyan égett le Róma.
Kíváncsiak vagytok rá,hogy ki keze által?

Jézusról és a kereszténység kezdetéről is vannak benne részek.

Egy könyvben benne van minden,ami egy könyvet jó krimivé,jó szórakoztató irodalommá tesz,van benne csata,izgalom,romantika és némi önmarcangolás,szenvedés is.

A történelmi részek aránya pont megfelelő.
Még nem unalmasan szócséplő,hanem érdekes annak is,aki nem kedveli a történelmet.
Aki pedig szereti mint én,felkelti az érdeklődését pont annyira,hogy még kicsit kutathasson utána ha nem ismeri pontosan a részleteket.
Szerintem eléggé hű a történelemhez is,csak egy kicsi van a hozzá nyúlva,ami még nem zavaró.

A könyv úgy ér véget,hogy akár folytatható is,amit én szívből remélek.
És mint olvastam a kiadó honlapján,várható folytatás.
Remélem nem kell sokat várnunk a következő részre.

A borítója nekem tetszik.
Semmi faxni,semmi figyelemfelkeltő,túlságosan rikító színek,esetleg egy ember.
Hanem pont a megfelelő kialakítás,ami utal a történetre.


A történetről:
Krisztus után 64-ben Róma ura Néró, aki szívesebben lenne színész vagy szekérhajtó, mintsem a Birodalom császára. A kiismerhetetlen, szenvedélyes és veszélyes uralkodó száműzte Senecát, az egyetlen embert, akiben bízhatott, majd őrültekkel és összeesküvőkkel vette körbe magát. Amikor egyre nagyobb tömegekhez jut el a prófécia, amely szerint a Mennyei Királyság csak akkor érkezik el, ha Róma lángokban áll, Nérónak külső segítségért kell folyamodnia.http://www.blogger.com/img/blank.gif


Köszönöm az Agave kiadónak!

történet::10/8
helyszín:10/8
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/9
érzelmek,romantika:10/7
a könyv hangulata:10/9
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/7
a borító :10/8
izgalom:10/9

Agave kiadó:http://www.agavekonyvek.hu/

saját,recenzió
592 oldal
Fordító:F.Nagy Piroska

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék