2011. július 31., vasárnap

Olvasás 7 hete-5 hét

Olvasás 7 hete-5 hét
Lassan végére érünk az eseménynek.
Csak remélni tudom,hogy elértük a élt,amit kitűzött Andiamo.

A hét témái:
Kedvenc műfajok
„Az vagy, amit olvasol”, azaz lehet-e valakinek a személyiségére következtetni az olvasmányai alapján?
Könyvek, amik megváltoztattak, amik hatottak rám
Milyen könyvet írna legszívesebben?

Az vagy amit olvasol?
Nem tudom.Én alapjában véve minden műfajt elolvasok.Szívemhez mégis a fantasy világa áll a legközelebb.Akkor infantilis lennék?Meglehet.De én nem bánom.
Gyereknek a szépirodalmat és a felnőtt műfajt olvastam szívesen.
Most felnőtt fejjel a fordítottjára vágyom.Baj ez?
Szeretem a tündéreket,boszorkányokat,vámpírokat,farkasokat és minden új teremtményt,az új világokat,a különös eseményeket.
Szeretem a mesék világát,ahová elkalauzolnak.
Az életben mindenkinek és mindennek meg kell felelni,legyen szó a családról,férjről,munkahelyről,barátokról.
Ebben a világban elfelejtem a kötelességeim,a gondjaim,bajaim.Kilépek önmagamból és egy másik szereplő vagyok,aki vért iszik vagy repül,varázsol vagy átváltozik.

Eleve ha az ember rossz passzba van,rossz a hangulata,nem tesz jót a lelkivilágának egy letargikus szépirodalmi mű.Minek tetézzük a gondokat.
Akkor inkább egy könnyed,vidám könyvre vágyunk.
Ez a műfaj pont ezt adja meg.Kikapcsol,elvarázsol.A nap nehéz eseményeit,fáradságát elmossa.
Újra könnyen,gondoktól mentesen feküdhetek le aludni és a történeten jár az agyam a napi teendők vagy a befizetések helyett.
Már ezért megéri.

A személyiségem megfelel-e az olvasmányaimnak?Szerintem ehhez túl változatosan olvasok.
De szerintem másnál sem határolható így be.
Bár néha gyermeteg lelkű vagyok,de adódhat a munkámból is és a személyiségemből is.
Jó,gondtalan gyereknek lenni.Ki nem térne vissza abba a világba.Ahol a játék és a tanulás volt a legfontosabb teendőnk.Nem volt ennyi gondunk,dolgunk.
Ne skatulyázzuk be az embereket,ne aggassunk rájuk címkét olvasmányaik szerint.
Ha szépirodalmat olvas,akkor csak beképzelt és sznob lehet?Szerintem nem.
Ha csak krimit,horrort olvasok,akkor beteg lelkületű ember?Pláne nem.
Aki a könnyed,vicces könyveket olvassa az csak felületes ember lehet?Nem.
Szerintem az hogy mit olvasunk,inkább a lelkivilágunk alakulásának felel meg.
Nem tudom megfigyeltétek-e,de nyáron az ember szívesebben olvas könnyed,limonádékat,mint borongós,szomorú történeteket.Mert kint is a vidám hangulat dominál.

A lényeg,hogy mind egy nagy közösség tagjai vagyunk,a könyvmolyoké.
Olvasunk és olvasunk.
Nem tudják azok az emberek,akik nem olvasnak,hogy miből maradnak ki!

Könyvek, amik megváltoztattak, amik hatottak rám .
Ez egy igen nehéz téma.
Sok olvasmány lett az évek alatt kedvencem.Van amit újra és újra elolvasok.
Megváltoztatni viszont nem érzem hogy megváltoztattak volna.Én én maradtam minden új olvasmány után.Esetleg csak elgondolkodtattak.

Milyen könyvet írna legszívesebben?
Bevallom töredelmesen próbálkoztam ifjabb koromban az írással,de beláttam hogy ami nem megy,ne erőltessük.Meghagyom azoknak az írást,akik értenek is hozzá.
Amúgy a romantika világába próbáltam elkalauzolni az olvasókat,kevés eredménnyel.
Túl kezdetlegesek voltak a párbeszédek,kevés ötletem volt és hát nyelvtanilag sem voltak a toppon.
Annyi jó író van,és annyi jó író születik nap mint nap,inkább őket olvasom.
Ezúton hívnám fel a figyelmet egy másik jó kezdeményezésre FFG és Sansa jóvoltából.
Firkálsz?Mutasd mit?
Írók,még kiadatlan kéziratait olvassuk el és véleményezzük.Hátha így nem kallódik el egy-egy nagyszerű író!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék