2014. augusztus 14., csütörtök

Darynda Jones Első sírhant









Közel egy hónapja készülök ezt a bejegyzést megírni, ha nem régebb óta. Nem most olvastam a könyvet, így már nem túl friss az emlékezetem róla. Viszont a benyomásaim máig
élnek. 
Sok könyvnél van úgy, hogy elolvasom és el is felejtem pár nap múlva miről, kiről szólt. 
Felül írja egy másik történet élménye, egy másik szereplő fontossága, egy hangulat, egy szebb borító.
Most nem így történt. Nem tudnék oldalakat idézni belőle, de emlékszem rá.

Nem tudom nem össze hasonlítani egy másik kiadó hasonló könyvével. Valószínű az is az ihletadó. Bár nem teljesen ugyan az azért. Rá is lehetne írni a könyvre, hogy: 
Nyomokban AB-et tartalmaz...
(Laurell K. Hamilton, Anita Blake sorozata a szóban forgó regény.)
Ugyan olyan szókimondó, tökös a főszereplő csajszi. Humoros és önirónikus. A képességei is majdnem hasonlóak. Itt, és ott is van szex.
Viszont ez a könyv talán kicsivel több. 
Nem a szex a főszereplő, amit az elődjénél már meguntam és túl lett lihegve. Túl sok oldal szólt az öncélú szexről minden formában, elsikkasztva magát a történet szálát.
Itt is jelen van, de csak egy pirinyót, egészséges arányban és ez nagyon üdítő számomra.
Nem ment bele az író teljesen a részletekbe.

A paranormális(természetfeletti) rész nagyon jó, talán az tetszett a legjobban a könyvben a humor után.
Mert a csaj humora valami eszement. Jókat nevettem a beszólásain. 

Apropó csaj. Főszereplőnk, Charley egy kedves, talpraesett lány, aki néha csetlik-botlik, mindig rossz helyen van éppen rosszkor, az adottsága is rásegíti a humoros vagy éppen húzós történésekhez.
Bírtam őt nagyon. Laza csajszi nagyon és szimpatikus számomra, hogy mer nő lenni, érzékeny lenni, sírni ha kell. A többi szereplő is látványos, bár kicsit sablonos( bűnös szépfiú, gondos közeli rokon, szellembarát, kötekedő zsaru...)
A szépfiú arca is él a fejemben. De ő még olyan megfejthetetlen.
Még nem döntöttem el, hogy szeretem vagy sem. Viszont kíváncsi vagyok, mit tartogat számomra és Charley számára meg pláne.


Romantikus kategóriába van besorolva. Na ezt viszont nem értem, mert választottjának tárgya szellem vagy éppen kómában van és nekem nem jut eszembe a romantikus jelző a könyvre. A szó szoros értelmében nincsenek együtt. És a szexből nem következik a szerelem, romantika egyenesen.

Inkább krimis jellegű. Ami kidolgozása is remek, bár néhol elvesztettem a fonalat. Nem tudtam követni, hogy miből következtette ki ezt vagy azt a dolgot. És én szeretek nyomozni a főszereplővel.

A természetfeletti része a könyvnek még sötét ló. kicsit szokni kell a világot. kitapasztalni, jobban megismerni. Amihez kell a második rész is szerintem, mert egyenlőre kicsit zavaros.

Ezek mellett a könyv nagyon lendületes, szókimondó és szellemes.
Kíváncsivá tett az írónő a következő részre is, pedig megfogadtam, hogy nem kezdek bele új sorozatokba, amik csak hasonló jellegűek is.
De most nem csalódtam. A jelenlegi erotikus, fantasy piacon helye van, méghozzá elsődleges.
Megfelelőek az arányok, az írónő lebilincselő stílusban ír, a szereplők sem nyafogó tinik végre és nem minden oldalon a kamaty megy szerencsére!

A borító is tetszetős és figyelemfelkeltő. Viszont olyan érzésem volt, hogy ismerem már valahonnan a könyvön szereplő modellt.

A könyvet köszönöm az Athenaeum kiadónak!

Athenaeum kiadó:
saját, recenzió
424 oldal
FordítottaVarga Krisztina

Fülszöveg: 
Charley Davidson nyomozónő már 5 évesen beszélt a halottakkal. Sőt, az is megesett, hogy a halottak kértek tőle egy-egy apró szívességet, mint például igazságszolgáltatást a gyilkosaiknak. Charley azonban nagy árat fizet a képességéért, álmában ugyanis egy titokzatos idegen akarja megkaparintani magának a testét.. 

Szexi és fordulatos, humoros és kemény, paranormális-romantikus detektívregény.

Idézet:
 Először is, csak hogy tudd – mondta, és a hangja némi ingerültségről árulkodott –, kezdek hozzászokni, Miss Marólúg. Adj még egy kis időt! 
– Nem. 
– Másodszor – folytatta megállás nélkül –, beszélni akarok veled erről. 
– Én nem akarok. 
– Úgy értem, arról, hogyan működik. 
– Jól. 
– Mindig látod a halottak szellemét? 
– Minden második hétvégén, és ünnepnapokon. 
– És ott vannak, tudod… mindenütt? 
– És forog a Föld? És hideg a jég? És vízálló a béka segge?

Kinek ajánlanám?                                                                                                        
 Az ifjúságnak természetesen.                                                                                                                  
Legjobb dolog a könyvben, amit a legjobbnak értékelek benne.
A humor

Ami nagyon nem tetszett benne, kilógott a legjobban a könyvből.
-








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék