2012. november 5., hétfő

Richelle Mead :A szukkubusz éjszakája



Nagyon örültem a könyvnek, mikor megérkezett.
Az első résszel nem voltam teljesen megelégedve, de most jobban szerepelt.

Már tudom, hogy nem úgy olvastam az első részt , ahogy kellett volna.
én egy izgalmas fantasyt vártam, ami komoly könyv.
De helyette teljesen mást kaptam.
Nem kell véresen komolyan venni.
Mert akkor bizony eléggé sok hibát találnánk benne.
Inkább vegyük könnyedebre, szórakoztatóbra.
Nézzük a humort, a lendületes cselekményt, a szereplőket inkább.
Érezzük jól magunk az olvasása közben, vegyük a poénokat.
Azaz egy igazi humoros, pergős történetet vegyünk alapul, amiben van némi halhatatlanság.

A nyomozós rész még mindig elég gyenge. De nem is az a lényege a történetnek szerintem.
Az kell a napi tanulság kibontakozásához és kell ahhoz hogy ne csak humor, szereplők és a szex vigye el a történetet.
Mert van ám benne egy kis tanulság is.
Vigyázzunk kikkel ismerkedünk meg, vigyázzunk a drogokkal és jól  nézzük meg kitől mit fogadunk el (randidrog).
Ez a kisebb tanulság nagyon jó figyelmeztetés az ífjúságnak és nem amolyan tanítónéni, felelősségteljes szülős, hanem az ő világukon keresztül szól nekik.
Így jobban megfogadják.

A romantikus szál is kicsit satnya, bár már sokkal jobb mint az első részében.
Seth még mindig nem fejlődik, nem értem mit keres halhatatlanunk életében.
Annyira nem illenek össze.
Mead próbálja megmagyarázni nekünk, de még nem győzött meg teljesen.
Talán majd...

Imádtam a régi karaktereket és az új szereplő, Bastian is nagyon el lett találva.
A legjobb részek közte és Georgina között jöttek létre.
Cartert még mindig imádom és a vámpír fickókat is, na meg a bandáról ne is beszéljünk.


Gyors, könnyed olvasmány, faltam az oldalait és nagy nehézségekbe ütközött hogy letegyem a könyvet és végre aludjak is egy kicsit.
Párbeszédek, az írás stílusa rendben van.
Viszont sok volt az ismétlés.
Voltak olyan momentumok, amik majdnem minden fejezetben helyet kaptak. (ilyen Georgina szenvedése, hogy vajon szerelmes-e Sethbe, vagy hogy miért nem szexelhetnek)
Remélem ki lesz küszöbölve a következő részében már.
Mert egyszer elég elmondani nekünk, megértjük ám.

Van benne erotika, eléggé falrengető, de nem esett túlzásba az író.
Csak némiképp pirultam el.

A humort említettem már, de nem elégszer.
Nagyon jó.
Lendületes, csípős, beszólogatós, irónikus...
Pont ahogy kell!
Volt ahol hangosan felrötyögtem.
Egy másik könyvnél egy ilyen nyilvánvaló dolog idegesített( Kenyonnál a görög isten édesanyjától személyit kap és Tb kártyát ajándékba), de itt könnyesre nevettem magam a lejárt McDonald'sos utalványom.
Mert jó volt hozzá a körítés.


A világról már egy kicsit többet tudhatunk, de még várok...
Biztos lesz még csavar abban is.

A borítója ismét nagyon ütősre sikerült.
Illik az első jellegéhez.

Köszönöm a könyvet az Agave kiadónak!

Agave kiadó :http://www.agavekonyvek.hu/
saját, recenziós
304 oldal
Fordította :Török Krisztina

történet:10/8
helyszín:10/8
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/9
érzelmek, romantika:10/7
a könyv hangulata:10/8
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/8
 humor: 10/10
a borító :10/8
fülszöveg:10/8

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék