2012. augusztus 18., szombat

Jean Sasson:Fiamért mindent


Mostanában régen olvastam ilyen témájú könyvet és kapóra jött hogy a Gabo kiadó kiadta!
Friss, ropogós még.Így teljes szívvel ajánlanám mindenkinek!
Egy igazi csemege.
Az író szinte összes könyvét olvastam már.
Jól ír.
Még a brutális dolgokat is végig tudtam olvasni, háborgott az igazságérzetem és a lelkem, de annyira jól ír, hogy túl tudtam jutni ezeken.

Végre egy kicsit más azért, mint a megszokott könyvei, aminek nagyon örültem.
Marjam a főszereplőnk nem szenved az édesapja elnyomásától, a szülői szigortól.
Nem adják el egy kecskéért egy idős pasinak.
Szülei tanultak, haladnak a korral, szeretik gyermekük.
Fiúként tanulhat és öltözhet, míg az iskolában le nem leplezik.
Azután már kicsit szigorúbb az élete, de még mindig nem annyira mint a többi családban ez szokás.
Mikor kiköltöznek Amerikába az Orosz megszállás miatt, akkor úgy tűnik, végleg lezárja élete ezen korszakát.
Ám végül a lázadó Marjam bele kényszerül az afgán nők megszokott társadalmi normáiba, mikor édesapja szelíd zsarolásának eleget téve hozzá megy egy férfihoz.
A büszke nő, végig éli a legrosszabb álmait.
A családja  nem neki hisz.
Ekkor borzalmasan mérges is lettem. Főként nővérére.Őt egyáltalán nem tudtam megkedvelni, sőt ellenkezőleg.
Még a brutális férjet is jobban megértettem, mint Marjam nővérét!




Sajnos a rossz házasságnak meg is lesz a böjtje, mégpedig a legnagyobb árat fizeti érte, a fiát.
A szívem szakadt meg amikor a férje elvitte  a kisfiát.
Kisgyermekes lévén sokat gondolkoztam éjjelente, hogy hogyan tudnám én túlélni.
Szerintem bele rokkannék.
Ám Marjam erős, új életet kezd.Egy szokatlan választás után boldog.
Ám első szülött fiát sosem feledi.
Nem is lehet szerintem!

Marjam mellett nagymamája kegyetlen életét is megismerhetjük, de Marjam többi családtagját is figyelemmel kísérhetjük kicsit.

Tetszett, hog olyan érzésem volt, mintha a szereplő mesélné el az életét!
Így élvezhetőbb volt, hitelesebb.

A könyv tudott meglepetéseke okozni nekem, ezért jár a külön plusz pont!

Szerettem Marjamot, aki mert kiállni magáért, mert megszólalni, mert lázadni nem pedig csöndben tűrte a megaláztatásokat, szenvedéseket!
Szerettem hogy nem a tipikus Afgán nő és nem is Amerikából vagy máshonnan oda csöppent naiv nő, aki önhibájából kerül bele a slamasztikába.

Sajnos nem tudom hogyan lehetne ezeken a brutális hagyományokon lazítani.
Hogyen kerülhetnék el a nők a verést, erőszakot...
Hiszen beléjük nevelődik, mint ahogy a férjekbe is az egoizmus, az erőszak.
Én kis hal vagyok ehhez, de nagyon szeretném megváltoztatni az ott élő nők életét.
Nem tudnék úgy élni, mint ők.
Én túl lázadó, szabad ,szellem vagyok.
Valószínűleg nem lennék hosszú életű!

A borítónak nagyon szépek a színei, igazán passzol a könyv tartalmához, szerintem jó választás volt.

Köszönöm a könyvet a Gabo kiadónak!

történet::10/9
helyszín:10/8
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/8
érzelmek,romantika:10/7
a könyv hangulata:10/9
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/8
a borító :10/9

Gabo kiadó:http://www.gabo.hu/hu/
410 oldal
saját, recenziós
Fordította: Cziczelszky Judit

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék