2011. május 9., hétfő

Anne Fortier:Júlia


Anne Fortier:Júlia

Modern tündérmese keveredik némi akciódús nyomozással és a régmúlt eseményeivel.Röviden így tudnám a könyv tartalmát összefoglalni.

Kicsit részletesebben:
Amikor Julie Jacobs egy kulcsot örököl egy páncéldobozhoz, amelyért Sienába kell mennie, megtudja, hogy a kulcs birtokában régi családi kincshez juthat. Hamarosan kanyargós és veszélye útra indul őse Giulietta élettörténetében, akinek egy Rómeó nevű ifjú iránti legendás szerelme alapjaiban rengette meg a középkori Sienát. Miközben sorra megismerkedik azoknak a családoknak a leszármazottaival, akik között véres viszály dúl Shakespeare drámájában, fokozatosan ráébred, hogy az átok -"Pusztuljon mindkét család!"- továbbra is él, s hogy ő a következő célpont. Balsorsától egyvalaki mentheti meg Julie-t, mégpedig Rómeó – de hol van Ő?

A történet fikció.Így nem vártam tőle sokat.
Ennek ellenére a könyv megcáfolta a rossz kritikákat .

Shakespeare Rómeó és Júliája ihlette.
Az írónő fogta az igazi Rómeó és Júliát,más helyre tette át,némileg változtatott a történeten is.
Már ezért a szívembe férkőzött a könyv.
Szerettem a régi történeti részt,még ha más is mint az eredeti.
Nagyon jó,illeszkedik az igazi történetbe és mégis más.
Drukkoltam a szereplőknek,hátha a vége is más lesz.

Viszont a jelenben játszódó rész,nem lett a szívem csücske.
Nekem nagyon krimis lett,néhol egy-két technikai bakival,a szerelmi szál is kicsit erőltetett.Maga a főszereplő sem egy észlény.
Viszont maga a hely,Siena eladta a könyvet.Az írónő annyira jól le tudja írni a helyszínt, hogy végig jelen voltam,éreztem a szűk kis utcákat,az utcák lüktetését,az emberek stílusát,éreztem az olasz illatokat,finom ízeket.Nagyon sok szokásba bepillanthatunk.
Így feledtette velem a rosszat.


Sok a negatív kritika a könyvről,de én megcáfolnám.Szerintem érdemes elolvasni nagyon is.
Van benne misztikum,romantika,szenvedés,szoros és kevésbé szoros rokoni szálak,akció és kevés krimi,nyomozás is.De legfőképpen sok történelem a régi korról és Olaszország.
És senkit sem rettentsen el a könyv hossza.Gyorsan lehet vele haladni.

Remélem az írónőtől fogunk még olvasni könyvet.

A borítója nagyon szép lett.

Köszönöm a könyvet a Gabo kiadónak!

Gabo kiadó:
http://www.gabo.hu/

528 oldal
saját,recenziós
10/8

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék