2011. április 8., péntek

Suzanne Collins:Futótűz


Suzanne Collins:Futótűz


Már rengeteg bejegyzés készült e könyvről és az első részéről is,mégis úgy érzem nekem is írnom kell róla.Hiába régi könyvnek számít.
Főként miután a sok reklámozás az agyamra mászott és kijelentettem hogy soha nem fogom elolvasni.
Tartozok annyival,hogy ha már mégis elolvastam,írok róla.

Rögtön ahogy elolvastam az első részt,tudtam bele kell fogjak mindenképpen a folytatásba.
Nem tudtam elképzelni az írónő hogyan fogja tudni az előző rész izgalmas,fordulatos cselekményét felülmúlni vagy legalább elérni a szintet?

A történetről:
Katniss és Peeta megnyerték az Éhezők Viadalát, így ők és a családjaik megmenekültek az éhezéstől, de a fiatalok nem ülhetnek nyugodtan a babérjaikon. Vár rájuk a hosszú Győzelmi Körút, ismét csak a tévénézők árgus szeme előtt.
A kötelező udvariaskodás unalmát azonban döbbenet és félelem váltja fel, amikor hírét veszik, hogy lázadás készül a Kapitólium ellen. Snow elnök sosem habozott lesújtani az engedetlenekre, és most is ott csap le, ahol senki sem várja. Emberek halnak meg, családok lesznek földönfutók, Katniss és Peeta pedig újabb küzdelemre kényszerülnek, ahol a tétek még nagyobbak, mint korábban.

Nem csalódtam.az írónő megugrotta a szintet,bár szerintem nem múlta felül az első részt.Valamiért az jobban tetszett.
Végül majdnem minden kérdésemre választ kaptam,ami az előző résznél fent maradt,igaz mellé újakat is kaptam.
Persze ez természetes,hiszen érkezik a harmadik rész.
Hamarosan film is készül a könyvből,amit nagyon el lehet találni vagy hatalmasat bukni vele.2012 márciusában várható majd.Tudnak vajon ilyen jót alkotni,mint a könyv?

A könyv sejteti hogy valahol a jövőben játszódik.El is tudnék képzelni egy ilyen jövőt a kizsákmányolt földünknek valahol.Nem érzem túl szürreálisnak ezt a jövőt.
Ráadásul ami az első résznél felvetődött az az volt,hogy hogyan bírják az emberek elviselni,hogy a gyerekeket egy viadalra küldik,ahol egymással versengnek az életben maradásért,továbbá elnyomás van a Földön szinte minden rétegnek,csak a kiválasztottaknak nem.És nem tesznek ellene semmit.
Végül nem kell messzire menni ahhoz,hogy miért van így.Csak be kell kapcsolnunk a Tv-t.Mi folyik a csapból is?Hát a ValóVilág.Tökéletes példája az emberek kukkolni vágyó személyiségének.Ott nincs öldöklés,de lassan hasonlóvá válik.Az emberek szívesen nézik,ahogy verbálisan ölik egymást vagy éppen megalázó feladatokat kell ellátniuk.Innen csak egy ugrás a Viadal.
És a másik részre is tudnék példát mondani,de nem folynék bele a politizálásba inkább.

Meglepett a történet alakulása.
Nem gondoltam volna,hogy ismét bent találják maguk a küzdőtéren.
Remélem ezzel nem árultam el túl sokat a történetről előre.

Ebben a részben jobban megkedveltem Katniss-t a főszereplőnket.Emberibb,megközelíthetőbb,érzékenyebb kicsit,bár sokan ezt inkább hátránynak rótták fel az olvasók közül..Szerintem így élvezhetőbb a történet.
Másik szereplőnk Peeta, jelenleg csak a hősszerelmes kategóriába lett besorolva,azt hittem nagyobb hangsúly lesz végre az ő karakterén is.De még inkább háttérbe került.

Vannak ismét új szereplőink,de nem tudhatunk meg túl sokat róluk sem.
Amilyen vékony a könyv,lehetett volna több háttér-információ róluk és esetleg hosszabb leírás magáról a Viadalról.
Az első résznél az kötött le a legjobban.

Amit nem értettem az a szerelmi háromszög.De gondolom lesz még e téren bonyodalom a következő részben.Szerintem felesleges.Vagy csak az zavart,hogy nem tudja Katniss eldönteni kit is szeret valójában.

Némi ellentmondásokra is leltem a könyvben,de nem zavaróak.És tényleg csak aprók.

Most végre több időm volt,így haladni is tudtam a könyvvel.Egy este alatt simán kiolvasható.
Igaz eléggé lassan indul be az eleje,talán még lassabban mint az első részéé.
A végére nem tudok mit mondani.Olyan hirtelen és furcsán van vége.Nincs lezárása.Hiányzik nagyon a végéről,még ha tudom is hogy lesz folytatása.

Ennek ellenére lebilincselt,sodródtam a könyvvel és a főszereplőkkel együtt küzdöttem az életükért.
Most még kíváncsibb vagyok a következő részre.
Sőt azt sem tartom kizártnak hogy kapunk még utána is folytatást majd.

Szerintem tipikusan az a könyv,ami több korosztálynak és különböző nemeknek is ajánlható.

A borító nem okozott meglepetést az előzőhöz képest.De most már nem is lett volna értelme valami teljesen másra cserélni,úgy gondolom.


A könyvet köszönöm az Agave kiadónak!

Agave kiadó:
http://www.agavekonyvek.hu/
320 oldal
saját,recenziós példány
10/8

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék