2011. október 24., hétfő

Farkas Péter:Johanna


Farkas Péter:Johanna

Az író nagyon jól ír.Tetszenek a szépen megfogalmazott körmondatai.
Viszont amiről ír az borzalmas,sőt brutális.
Végig feszélyezett a könyv hangulata és a naturista ábrázolás,legyen szó Johanna őrültségéről,tetteiről vagy a szülésről,halálról,bebalzsamozásról.
Valószínűleg Johanna nem volt őrült,nem igazak a róla szóló pletykák,hanem az udvar érdeke kívánta így.
Viszont ha mégis őrült volt,akkor a vallásos buzgóságnak,a szeretetlenségnek,kiábrándultságnak,bezártságnak
köszönhető hogy megőrült.
A könyv vége egyfajta megváltás a szereplőnek,viszont egy fájdalmas,ijesztő,borzalmas megváltás.
Nem került hozzám közel a főszereplőnk,hanem sajnáltam és vártam a szörnyű véget vagy a megkönnyebbülését.Vártam hogy jól fog végződni a könyv,bár a baljóslatúság végig kísérte a történetet.
Némelyik részt nem tudtam hová tenni.Johanna képzelgései lettek volna?
Nem értettem a bolyongását is férje holtestével.Miért volt ez fontos?Egyfajta vallási dolog lett volna tőle?Vagy nem tudta elfogadni férje halálát?

A könyv gyorsan olvasható.Kevés betekintést enged az udvari világba.

A borítója szerintem nagyon szép lett,illik a könyv sötét hangulatához.

Johannáról egy kis cikk:http://www.mult-kor.hu/cikk.php?id=8660

És egy részlet,hogy hangulatát ti is érezzétek:
http://www.olvassbele.hu/index.php/koenyvreszletek/3799-farkas-peter-johanna-reszlet

A történetről:
Őrült Johanna spanyol királynő a fiatalon meghalt férjét nem engedte eltemettetni. Hétszáznyolcvanhat napon keresztül bolyongott a holttestet rejtő koporsóval. Ezután negyvenhat évig élt toronyfogságban, ahová saját gyermekei záratták. Farkas Péter regényét az ő alakja ihlette.

A könyvet köszönöm a Magvető kiadónak!

Magvető kiadó:http://kiadok.lira.hu/kiado/magveto/
10/9
120 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék